Gå til innhold

1T eller 2T?

nahojdat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, er det GARANTERT at noe er galt om den ikke vil kjøre på 1T?

Minnebrikkene er litt rare, virker som de er mest tilpasset intel systemer, f.eks er timings på de 2.5-3-3-6 på amd, mens på intel er det 2-3-3-6...

Dette ifølge all info jeg har funnet om de på nettet og det er også info jeg fikk fra "ramguy" som er corsair sin kundeservice..

Kan det eventuelt ha noe med at jeg kjører de på 2.7V? "Ramguy" sier 2.75 , men har ikke det valget, blir 2.7V eller 2.8V på mitt HK, satt det på "auto" og da ble det 2.7V...

Lenke til kommentar

Nei, det behøver aldeles ikke være feil noen steder, men jeg kan gå med på at 2x512MB normalt skal kunne kjøres på 1T på ditt system.

Dette kan skyldes dårlig BIOS, noe som kan ha stor innvirkning på minnestabiliteten. I så tilfelle er det vel ikke bare å vente på en oppdatering, og håpe at det blir rettet opp. Enkelte minnebrikker krever også at man slakker opp øvrige timinger før man får kjøre med 1T - selv om det ikke er særlig vanlig.

Lenke til kommentar
Får teste litt på 2.8V og 1T, se om det funker bedre da..

Edit: synes å huske noen skrev en plass at det burde settes til 2.8V på disse brikkene, husker bare ikke hvor.

Ettersom command rate er en kontroller-timing, spørs det om minnespenningen har noen innvirkning på det.

Spenning er noe som må tilpasses faktorer som klokkefrekvens og individuelle forskjeller. Selv hadde jeg et hovedkort med modifisert vDIMM, slik at minnespenningen var låst på 3,4v. Dette resulterte i at BH-5-brikkene kun var stabile på rundt 242 MHz - hvis jeg klokket ned ble spenningen for høy, og det haglet på med feil i memtest. Klokket jeg opp ble spenningen for lav... Det er et eksempel på at det er vanskelig å finne en fasit på slike ting - selv om hver minnetype har sine kjennetegn er de ikke absolutte. Man må nesten bare prøve seg frem :)

Lenke til kommentar

Ser faktisk ut som det funket fint med 1T når jeg bruker 2.8V, igår fikk jeg blåskjerm når jeg brant en dvd plate men nå gikk det glatt :yes:

Får bare teste litt på wow også så jeg vet sikkert..

Edit: Vel, ser ut som det funker ja, har ikke fått prøvd wow da det er bare surr der idag, men har testet med GW, og alskens minnekrevende progs og alt ser ut til å fungere fint... :yes:

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...