Gå til innhold

Ødelagt skjerm k750


Anbefalte innlegg

Glemte å ta ut K750en min på trening idag og skjermen ble ødelagt, er en svær svart flekk og masse rare farger bare.

 

Hvordan er det med garanti/ny skjerm? Koster det mye? Kjøpte den hos komplett. Skal til syden om 8 dager og skulle jo gjerne hatt den med meg dit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her kommer igjen fordelen med å kjøpe i butikk, da du får lånetlf så lenge de har "din egen" inne til rep. Og lånetlf skal i utganspunktet være en tlf som er noenlunde lik den du har i specs.

 

Så mobil kjøpes i butikk for min del! Altså ikke nettbutikk!

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
da du får lånetlf så lenge de har "din egen" inne til rep. Og lånetlf skal i utganspunktet være en tlf som er noenlunde lik den du har i specs.

Du har på ingenmåte rett på noe lånetelefon, og allefall ikke en av noenlunde samme specs, så lenge det ikke er noe garantisak. Noe jeg sterkt betviler dette som. Du må nok regne med å betale for en leietelefon mens din er på rep.

 

Om noen forhandlere alikevel gir deg gratis lånetelefon imens, (som mange kanskje gjør) tyder bare på god service og velvilje, noe som bør settes pris på. Men alså, du har ingen rettigheter!

Endret av 306
Lenke til kommentar

Tihi, du har faktisk ikke krav på lånetelefon før det har gått 7 dager ved garantisaker også. Så det er kun velvilje fra forhandlerne at du får en lånetelefon med en gang.

 

Rep på k750i display tror jeg koster noe rundt 700kr pluss moms, men jeg er ikke sikker. Begynner å bli en stund siden jeg forhørte meg om prisen på det.

 

[Edit]

Verksted i fauske/bodø, hum. Det veit jeg faktisk ikke om det er, du har teleservice, deltaservice og zodiac. Men alle de verkstedene ligger på østlandet.

[/Edit]

Endret av Dragutin
Lenke til kommentar
da du får lånetlf så lenge de har "din egen" inne til rep. Og lånetlf skal i utganspunktet være en tlf som er noenlunde lik den du har i specs.

Du har på ingenmåte rett på noe lånetelefon, og allefall ikke en av noenlunde samme specs, så lenge det ikke er noe garantisak. Noe jeg sterkt betviler dette som. Du må nok regne med å betale for en leietelefon mens din er på rep.

 

Om noen forhandlere alikevel gir deg gratis lånetelefon imens, (som mange kanskje gjør) tyder bare på god service og velvilje, noe som bør settes pris på. Men alså, du har ingen rettigheter!

Ved en Garantisak da, hvordan er "reglene" her?

Jeg har en 6680 som mister dekning av og til, og må sendes til rep. Tar opptil 14 dager, men pokker klarer ikke å gå med en philips low end telefon så lenge.

Kjøpt hos Elkjøp Stavanger (Forus), har ikke noen sånn "ekstra forsikring)

Om det er noen som kjenner til om det finnes regler for dette hadde det vært fint :D

Lenke til kommentar
her kommer igjen fordelen med å kjøpe i butikk, da du får lånetlf så lenge de har "din egen" inne til rep. Og lånetlf skal i utganspunktet være en tlf som er noenlunde lik den du har i specs.

 

Så mobil kjøpes i butikk for min del! Altså ikke nettbutikk!

Du får ikke lånetelefon når skjermen tydelig er støtskadet ;). Kun i opplagte reklamasjonssaker og tvilstilfeller.

 

Om skjermen er knekt som følge av noe som hendte under treninga di, så har du ingen garanti eller reklamasjonsrett, eneste som kan fungere er om du evt har trygghetsforsikring fra forhandleren eller abonnementsforsikring.

 

Siste alternativ er å betale for skifte av skjerm hos et verksted.

 

EDIT: Når det gjelder reklamasjonssaker (garanti gir deg IKKE rett på lånetelefon, reklamasjon gjør), så skal kunden ha lånetelefon dersom reparasjon tar mer enn 7 dager. Denne telefon skal kun dekke grunnfunksjonene til en telefon, dermed gjerne en gammal siemens eller nokia.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...