chil Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Ut kjørsels veien ut av tunellen, det hadde rent vann ned i tunellen, fikk sleng på rompa i svingen, tok en 180 grader og havna i motsatt kjørebane heldigvis var det ingen andre biler i motsatt, jeg starte bilen(den daua, merkelig??det er jo automatgir) og kjøre inn i tunellen igjen å tok neste avkjøresel isteden... var rimelig sjaiki da ja.. så kjør forsiktig folkens, og dere med bakhjulstrekk, det er ikke alltid men klarer å hente den inn hvis rompa glipper Endret 29. august 2005 av chil Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 har også opplevd å få sleng.. men da havnet bilen på taket ute i grøften.... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 har også opplevd å få sleng.. men da havnet bilen på taket ute i grøften.... Oj shit, den er kjei Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) I Bergen ? vet det var problem med mye vann utenfor en tunnel der idag. http://www.ba.no/nyheter/politinotiser/article1715131.ece Endret 29. august 2005 av steffe Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Stor fart + slitte dekk = vannplaning Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 http://forum.hardware.no/index.php?c=11 egne trafikk del på forumet Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Opplevde noe ganske sykt nettopp jeg også. Hadde vært på posten og hentet en pakke. På vegen hjem kom jeg til å kjøre forbi en rekke parkerte biler. Plutselig styrter den ene bilen ut i vegbanen rett forran meg, så jeg må bremse hardt. Idiot tenkte jeg. Deretter stopper bilen opp forran meg, greit nok da han sikkert skal inn til venstre tenker jeg. Men neida, det viser seg at han skal rygge inn til høyre, og starter rygginga. Jeg står jo midt i vegen, men det vet tydligvis ikke han, så han fortsetter helt til han dulter borti bilen min. Ikke kunne jeg rygge heller, da jeg hadde en bil bak meg som også var ganske så nærme. Uansett, mannen ser på meg som om ingenting skulle ha skjedd, og jeg gir han det sureste trynet ever. Jeg kjører videre, går ut av bilen for å sjekke om det er noen skader på bilen, men det er det heldigvis ikke. Kunne egentlig ikke forstå hvordan den mannen tenkte. Er det løye det skjer ulykker? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Ut kjørsels veien ut av tunellen, det hadde rent vann ned i tunellen, fikk sleng på rompa i svingen, tok en 180 grader og havna i motsatt kjørebane heldigvis var det ingen andre biler i motsatt, jeg starte bilen(den daua, merkelig??det er jo automatgir) og kjøre inn i tunellen igjen å tok neste avkjøresel isteden... var rimelig sjaiki da ja.. så kjør forsiktig folkens, og dere med bakhjulstrekk, det er ikke alltid men klarer å hente den inn hvis rompa glipper Du haddde: A: Veldig stor fart B: Veldig dårlige dekk C: en kombi av de øvrige. Eller så må da ha vært store mengder asfaltstøv på veien eller dekkene dine. Så faktisk en M3 her i byen som gikk rundt i ca 50-70km't, helt ut av det blå. Da hadde asfaltstøv og vann skylden. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg kjører på helt utslitte dekk, foran og bak.. Fått meg en del overraskelser ja.. Men, jeg er klar over det, kjører aldri over 70 på regnværsdager.. Rundkjøringer er alltid morsomme Bakhjulstrekk er det som gjelder for meg uansett (Ja, jeg skal skifte dekk.. Men jeg ahr ikke råd, pluss at jeg ikke bruker bilen nesten.. Og nå er det vinter snart, så da er det pigg-dekk.. så kommer våren og jeg har fått råd til dekk og felger ) Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 kjip opplevelse Ja. En opplevelse man helst ikke vil ha igjen. Noe man lærer av. Jeg har selv vært med i noe lignende, så jeg kan forestille meg hvordan det føltes. Høy puls en stund vertfall Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg var lei av å kjøre en gang etter å ha kjørt fra Trondheim til Narvik. Det regnet ganske enormt, og jeg kjørte i veldig høy fart slik at baken eller fronten på bilen alltid gle utover i de fleste svinger (styres ved hjelp av gass og bremse). Da kjørte jeg en forhjulstrekker (nå bak- og firehulstrekker), og kunne uten problem styre det hele på gassen. Problemet var at nesten 20 ganger i løpet av turen fikk jeg plutselige skrekkopplevelser grunnet mer vann enn forventet enkelte steder. Dekkene var veldig slitte, og vannplaning i høye hastigheter er alltid ukontrollerte. Nei, snø er mye greiere. Ikke lenge til nå Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 fikk sleng i en rundkjøring jeg. var ca 1 m fra et veiskilt før bilen dro seg inn igjen . et lite adrenalinrush å se et skilt komme imot deg Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 IBTL. Du ber om det. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg