Iceythe Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 hei jeg la inn mandrake linux på pc'en min i forrige uke. og da drev den å partisjonerte harddisken min i 2 deler. når jeg nå har lagt inn windows igjen (pga. mangel av drivere) så finner jeg ut at jeg bare har "C:" og ingen "D:". Så jeg tok en tur innom FDISK og skulle få fixa dette. problemet er at FDISK finner den andre delen men vil ikke definere den som hverken logisk, non-logisk eller noe som helst extended drive. så jeg lurer på om det finnes en utvei i å få fjerna den andre hdd'n som ikke blir i bruk. den jeg har er en western digital caviar 8GB... noen råd? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Har du prøvd å slette partisjonen? Og det var vel en 80 GB? :smile: Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 skaff deg partition magic Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Skal ikke være behov for PM hvis du klarer å slette partisjonen med Fdisk. Antar at du ikke klarer å gjøre operasjoner på partisjonen ettersom den er formatert med "Linux Ext2" (eller lignende). Fdisk takler kun Fat og Fat32. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Hvis partisjonen er primær skal FDISK lett kunne fjerne den selv om det er ext2 osv. Derimot kan den ha problemer med "ukjente" filsystemer på extended partisjoner. Prøv gratis-progammet Ranish Partition Manager! Hvis du derimot trenger å resize/merge/splitte partisjoner så må du bruke andre prog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå