Lord_Linus Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Gjorde i dag et lite kupp, tror jeg. Kjøpte av en på jobben en HP zv5112EA pavillion for en meget liten sum. Maskinen fungerer, men for at den skal lade må dytte og holde strømkontakten meget hard på plass inn i maskinen. For å reparere dette skulle HP ha 9000,-. Så de som hadde denne før, kjøpte seg heller en ny. Men det jeg lurer på er om noen vet om det rett og slett er mulig å lodde på plass ledningen rett på hovedkortet? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
drevils Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Gjorde det på en gammal maskin jeg hadde. Var ingen problemer, store flater å lodde Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Gjorde i dag et lite kupp, tror jeg. Kjøpte av en på jobben en HP zv5112EA pavillion for en meget liten sum. Maskinen fungerer, men for at den skal lade må dytte og holde strømkontakten meget hard på plass inn i maskinen. For å reparere dette skulle HP ha 9000,-. Prisen på den servicen ligger vel så høyt fordi hovedkortet byttes ved sånne feil. Men prøvde han ikke å reklamere på feilen? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Men om du er hendig er det nok ikke det største kunstverket å få fiksa det når du får åpnet opp å komme til. Så om du fikk denne rimelig og mekker litt kan du nok ha gjort et godt kjøp Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Har vært borti det samma med min gode gamle hp-maskin, da løsna hele den pinnen du setter laderen på fra hovedkortet. Løsningen ble å åpne hele skiten (sykt hvor mange skruer de har klart å lure inn) og lime denne på igjen. Det var kun plastfestet som hadde knekt, ledningene satt fast. Det er absolutt verdt et forsøk Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Er som oftest bare sokkelen som har løsnet fra hovedkortet. HP sier at det koster 9000 fordi de bytter ikke enkelte komponenter, de bytter bare hele hovedkortet hvis det er noe galt. Skru opp maskinen og lodd på plass. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Gjorde i dag et lite kupp, tror jeg. Kjøpte av en på jobben en HP zv5112EA pavillion for en meget liten sum. Maskinen fungerer, men for at den skal lade må dytte og holde strømkontakten meget hard på plass inn i maskinen. For å reparere dette skulle HP ha 9000,-. Prisen på den servicen ligger vel så høyt fordi hovedkortet byttes ved sånne feil. Men prøvde han ikke å reklamere på feilen? Vel tror nok ikke at det hadde gått gitt. Maskinen ser ikke ut, den mangler knapper, og den orginale ladereren som fulgte med er også fikset på. Så tror nok ikke at den hadde gått i mellom. Men det er ikke min feil at de prøvde. Får de om jeg får loddet på plass ledningen. Takk for mange fine svar. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Fikk ikke med laderen til maskinen, vil ikke masse for mye etter den, vil ikke gi inntrykk av at jeg skal få den opp å kjøre. Kan en slik universal lader fra komplett.no funke. Vil helst ikke svi av 1200kr på en helt ny HP lader. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301577&cks=SER Endret 30. august 2005 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå