Gå til innhold

...............................................

Anbefalte innlegg

Hvis du pakker ut innholdet fra en .iso og så brenner det på en CD så går oppstartskoden tapt, fordi den ikke er en vanlig fil. Resultatet er at CD-en du brenner ikke kan startes opp.

Angående artikkel på Linuxguiden så skal jeg se om jeg orker å forfatte noe i morgen.

Hmm.. Sikkert en god ide å starte en ny artikkel "Brenning av .iso-fil" eller noe tilsvarende... Med flotte screenshots om hvordan man gjør det i Windows, Gnome, KDE, OSX. Selv om WinRAR er installert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nok en typisk Windows feil! Det er en grunn til at jeg må fikse en distro nå! Men den driten Caldera DR-Dos ødelegger det hele :mad:

Ikkje akkurat ein feil då. At Windows gir deg moglegheiten til å pakke ut ein ISO-fil er jo bra det.

Du berre trur det var ein ZIP-fil fordi den vart behandla som andre komprimerte filer.

At Windows ikkje viser filending som standard er utruleg irriterande, farleg er det også. Eg kan fint lage eit virus som heiter "dokument.doc.exe", der folk berre vil sjå "dokument.doc" og mange sikkert vil opne det.

Du kan endre det i mappealternativer.

Lenke til kommentar
Har fått en kompis til å legge inn en Linux distro på pc-en! Han spiller litt CS, så jeg trenger det programmet man kjører CS gjennom! Hvor kan jeg få tak i det? Heter det ikke "Vine" eller noe sånt?

Hvis jeg skal være eksakt så heter det "Half-life".

Lenke til kommentar
Cs14is? Slike kommentarer kan du spare deg for, objorkum.

Hvorfor det?

Det er egentlig ingen sammenheng med det å være fjortiss å spille CS. Det finnes endel cs fjortisser ja, men ikke dra alle CS spillerene under en kam. Takk

Lenke til kommentar

Det sa han da heller ikke. Det er forskjell på en CS-idiot (som jeg pleier å kalle det) og en som spiller CS (selv om det første impliserer det andre).

En CS-idiot er en av den typen som f.eks klager over å få 80 fps i stedet for 100. Grunnen til at objorkum sier nettopp dette er fordi under Cedega vil det oppstå et lite ytelsestap, og derfor er alt man vil man oppnå syt og klaging, hvorpå personen går tilbake til Windows likevel.

Lenke til kommentar
Han spiller jo CS litt, men jeg tror han hører mer på musikk og den slags. Jeg spiller aldri det spillet! Noen ganger når jeg er med komiser på LAN, da blir jeg litt utenfor, og det er kjedelig det og. Han er ikke fullt så CS14-is som en annen en i klassen min! Han sier at man har mer kontroll over Windows enn Linux!

Hvorfor vil han ha GNU/Linux?

Lenke til kommentar
Kan du bare forklare meg hvor jeg skal skrive det? :blush:

Jeg sliter også litt, har mistet laderen til laptop'en  :whistle:

Du kan bruke GUI-et.

System > Administration > Synaptic Package Manager

elns.

Søk på gcc

Eller du kan bruke kommandolinja (høgreklikk på skrivebord > Open Terminal)

apt-get install gcc

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...