Øyboer Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 pcen min begynte nylig å slå seg av og vil ikke starte med mindre jeg drar ut og inn strømkontakten bak i data`n... j*vla irriterende og kanskje litt skummelt? hva er feil? har ikke klokket! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 du har ikke tilfeldigvis en q-tec psu inni maskina sikkert noe galt med psu.. hadde samme problem med papa sin pc.. bare at den slo seg ikke av, den slo seg bare ikke på uten å ha trokket kontakten ut og inn.. bytta psu sikkert noe feil med psu da.. har du muligheter til å teste en annen? Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 nei, men den er bare på ca 320w eller noe slikt så jeg skal skifte snart uansett... dumt er det i allefall, nå er jeg litt redd den skal ta fyr eller no... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 så du har ikke mulighet til å teste en annen.. supekterer på at det er denn.. Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 heh, hva svarte? fant ut at hver gang jeg slår av taklyset mitt, slår dataen seg og av... hva skyldes dette? Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Stikkkontakten du bruker til strømledningen til dataen er vel koblet sånn at når lyset står på så er det spenning i stikkontakten og når du slå av lyset brytes spenningen. Prøv andre stikkontakter i rommet. Endret 30. august 2005 av Gforce Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 nei...skifta kontakt med skjermen og det er fortsatt bare pcen som slår seg av...ikke skjermen Lenke til kommentar
Vain Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Når du slår av og på lyset tror jeg det kommer det små spenningsbølger på strømnnettet. Høres ut som om det er strømforsyninga som er ustabil. Hvis du har muligheten bør du gjøre som complexity anbefaler og teste med en annen strømforsyning. (Er ikke sikker på det med spenningsbølgene. Bare syns å huske at jeg har hørt noe om det..) Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Ved plutselig tilsettning av en ekstra enhet i en krets vil du ofte få ett kort midlertidig spenningsfall. Om PSU allerede jobber hardt, særlig om kvaliteten er laber, vil den ikke alltid klare å kompensere og dermed skrus PCn av når PSU slutter å sende på power_good-pinnen. Når det gjelder å måtte dra ut og inn strømkabelen mener jeg at dette resetter sikring i PSU. Så med andre ord har denne slått ut. Er PCn jorda godt nok? Henger meg med de andre når det gjelder å teste med annen PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå