TettSpaden Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Heisann Jeg har en vifte som går på 12volt, denne har fra før en bryter med 2 hastigheter, men jeg ønsker å koble på en bryter til som enten er trinnløs, eller eventuelt har mulighet for 2-3 hastigheter til, jeg ønsker å beholde den bryteren jeg har fra før i tillegg. så jeg ønsker altså en bryter til som gjør at jeg kan få flere hastighets valg, hvordan kan jeg gjøre dette veldig enkelt? jeg har egentlig svært liten peil på slike el-koblinger. takker for svar Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 kjøp en http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ALDV02]viftestyring[/url] det skal fungere fint.. den jeg henviser till er bare ett eksempel. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Takker for forslag Har titta litt på de viftestyringene fra før, men jeg vil helst ha noe enklere/billigere, helst kun en enkel bryter om det finnes noe slikt som kan utføre den ønskede jobben Lenke til kommentar
Darth_Flette Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Hei kjøp et potensiometer og lag en liten kobling sammen med vifta så kan du styre vifthastigheten ved å justere på potensiometeret. Det fungerer akkurat som en motstand. Good Luck Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 En enkel ferdigløsning er en Fan-Mate. Merk maks belastning: 6W, så vil fungere for de aller fleste vifter med noen unntak (Delta f. eks.). Du kan selvfølgelig også koble flere vifter såfremt de sammenlagt ikke overskrider maks effekt, dette krever dog en splitter, sukkerbiter eller litt 'fiksing'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå