quack Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Hva skjer her a? Endret 29. august 2005 av quack Lenke til kommentar
CMOTDibbler Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Arealer i rute^2 Lysegrønn: 8 Oransje: 7 Mørkegrønn: 5 Rød: 12 Totalt: 32 Øverste figur: 32,5 Nederste figur: 31,5 Aner ikke hva jeg kan si utfra disse tallene. Hver figur har en halv rute avvik fra det totale arealet til klossene.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Forskjellig stigningstall. Oppgaven løst, grundigere forklaring finner du i en annen tråd her en plass. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Vel, forskjellig stigningstall? Hva som i alle fall er sikkert (som jeg syns å huske fra en diskusjon om denne figuren fra et år tilbake) er at den øverste figurens hypotenus bøyer nedover på midten. Dette kan du jo faktisk se klart med det blotte øyet, at det er små forskjeller langs hele hypotenusen. Dette utgjør til slutt en hel rute. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Hypotenusen på den nederste er ikke rett. edit: ser ikke ut som jeg er den første.. Endret 29. august 2005 av andesam Lenke til kommentar
havfal Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Det er ikke formlike figurer, vi hadde den i mattetimen. Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Visst du bruke opera kan du "flytte" på bildet sånn at du kan ligge trekantene oppå hverandre, da ser du at hypotenusene er feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå