EiSvIn Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Hei, vurderer å kjøpe meg en USB-tråløs duppedings for å gjøre det enklere å koble seg til nett på skolen, men det virker som det er mange som sliter med å få trådløs til å virke? Er det noen forskjell på hvilken enhet man kjøper, er det noen som er enklere å få opp på linuxmaskiner enn andre? Jeg kjører SUSE 9.2 med KDE som etter reklamen skal ha støtte for wlan. Hva burde jeg kjøpe, hva burde jeg tenke på? Noen som har noen tips til en som er helt grønn på trådløs? Har det noe å si at jeg bare har USB1 og ikke USB2 forøvrig, eller går det greit med trådløs vis USB allikevel? EiSvIn Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 USB-WLAN-kort er generelt veldig dårlig støttet i Linux. Anbefaler sterkt å kjøpe et PCI-kort. Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 USB-WLAN-kort er generelt veldig dårlig støttet i Linux. Anbefaler sterkt å kjøpe et PCI-kort. Men det fungerer alikevel. www.linux-wlan.net Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Kort basert på denne brikken er veldig bra støttet (ligger i kernelen): http://linux-lc100020.sourceforge.net/ Fant et slikt (TopCom) på Expert for en stund tilbake, kostet vel rundt 200,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå