Gå til innhold

Trenger et script for å telle ned.

Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579

Jeg har 15 prosjekter som går uavhengig av hverandre, og softwaren som styrer disse oppgir endepunktet f. eks som "15 uker, 5 dager, 21 timer, 24 minutter og 7 sekunder igjen" på hver enkelt prosess, men selvfølgelig forskjellig for hver prosess.

Ufattelig mye ekstra-arbeid og måtte regne seg frem til endepunkt på kalenderen.

Det jeg leter etter er enten a) en funksjon i Outlook elns som lar deg taste inn gjenværende tid, for så å oppgi endepunkt i dato, eller b) et script som lar meg legge inn gjenværende tid, og viser opp endepunkt på en webside.

Noen som kan hjelpe?

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Nei, de scriptene fungerer ved at du setter inn en ende-dato, og så teller de ned. Poenget her er at jeg ikke vet ende-datoen, men jeg vet hvor mye tid som er igjen.

Så jeg trenger noe som beregner ende-dato/slutt-dato basert på gjenværende tid.

Lenke til kommentar

Jeg hadde skrevet en lignende funksjon i php, modifiserte den litt for ditt behov - håper den kan gjøre nytten for deg.

//finner tidspunkt et visst antall uker, dager, timer, minutter, sekunder etter gjeldende tidspunkt
function finn_slutt_tid2($u_offset, $d_offset, $t_offset, $m_offset, $s_offset) {
$dato = mktime();
$h = date('H', $dato) + $t_offset;
$m = date('i', $dato) + $m_offset;
$s = date('s', $dato) + $s_offset;
$d = date('d', $dato) + $d_offset + $u_offset*7;
return date('d-m-Y H:i:s', mktime($h, $m, $s, date('m', $dato), $d, date('Y', $dato)) );
}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...