Gjest Slettet-10579 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Jeg har 15 prosjekter som går uavhengig av hverandre, og softwaren som styrer disse oppgir endepunktet f. eks som "15 uker, 5 dager, 21 timer, 24 minutter og 7 sekunder igjen" på hver enkelt prosess, men selvfølgelig forskjellig for hver prosess. Ufattelig mye ekstra-arbeid og måtte regne seg frem til endepunkt på kalenderen. Det jeg leter etter er enten a) en funksjon i Outlook elns som lar deg taste inn gjenværende tid, for så å oppgi endepunkt i dato, eller b) et script som lar meg legge inn gjenværende tid, og viser opp endepunkt på en webside. Noen som kan hjelpe? Endret 29. august 2005 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) noe sånt du leter etter? Endret 30. august 2005 av medlem-77217 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Nei, de scriptene fungerer ved at du setter inn en ende-dato, og så teller de ned. Poenget her er at jeg ikke vet ende-datoen, men jeg vet hvor mye tid som er igjen. Så jeg trenger noe som beregner ende-dato/slutt-dato basert på gjenværende tid. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Let me know hvis du finner noe. Lenke til kommentar
yonderboy Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Jeg hadde skrevet en lignende funksjon i php, modifiserte den litt for ditt behov - håper den kan gjøre nytten for deg. //finner tidspunkt et visst antall uker, dager, timer, minutter, sekunder etter gjeldende tidspunkt function finn_slutt_tid2($u_offset, $d_offset, $t_offset, $m_offset, $s_offset) { $dato = mktime(); $h = date('H', $dato) + $t_offset; $m = date('i', $dato) + $m_offset; $s = date('s', $dato) + $s_offset; $d = date('d', $dato) + $d_offset + $u_offset*7; return date('d-m-Y H:i:s', mktime($h, $m, $s, date('m', $dato), $d, date('Y', $dato)) ); } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå