Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet likhet/forskjell og anbefaling på 6280 vs. N70? Lurer også på når man kan vente disse i butkken her i landet?

Eneste likhet mellom 6280 og N70 er at begge har 3G og er fra Nokia. ;)

 

N70 er en såkalt profftelefon med Symbian operativsystem, og som alle andre Symbian-telefoner er den relativt stor (samme størrelse som 6680), men har jo til gjengjeld alt av funksjoner og de muligheter Symbian bringer med seg.

 

6280 satser som du sikkert vet på Samsung D500-design. Ser ut til å bli en liten og lekker 3G-telefon som har det meste. Kjører Series 40 OS da, så gir jo begrensede muligheter for å installere nye program, men til gjengjeld er det visst nye Series 40 den kjører, så ser utrolig mye bedre ut enn det Series 40 som første gang ble introdusert med Nokia 7210 og som regjerer den dag i dag...

 

N70 er for de som vil ha en profftelefon og vet hvorfor de trenger en slik telefon, mens 6280 er for alle andre som vil ha 3G. ;)

 

6280 er vel som nevnt venta i 4. kvartal, det vil vel si rett før jul om jeg kjenner Nokia rett. N70 skal det ikke være lenge til vi ser. Er vel spekulert engang i september. (3. kvartal isåfall.)

 

Edit: Series-feil

Endret av voluz
Lenke til kommentar

N70 skal sendes ut fra Nokia før slutten av september. 6280 før slutten av desember.

 

Den største forskjellen er Symbian og grensesnittet. N70 har symbian, og et helt annet grensesnitt. Dette gir mulighet for langt bedre programvare, og mye annet. Lurer du på mer om symbian har amobil skrevet en fin guide.

 

Grensesnittet på 6280 blir nok også utrolig bra, men dette er helt nytt og derfor vanskelig å si så mye om.

 

Ellers kan man nevne at 6280 har en langt bedre skjerm enn N70. Den er vel også mindre :)

 

N70 tar RS-MMC-kort, mens 6280 støtter sd-mini som kommer i langt større utgaver.

 

Uten tvil er dette to utrolig bra mobiler.

 

edit: Voluz sa det bra, eneste likhet er kamera og 3G :). Series 40 i 5110? Hm?

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Har en gammal sliten t630 og trenger en ny heftig mobil...

 

Den skal ha god skjerm og bluetooth, og 3g. liten og nett også. Jeg har sett på samsung z*00 men er ikke helt sikker.

 

Hjelp meg please!

Tror jeg ville gått for den lekre lille saken K600i hvis ikke enorm minnekapasitet er nødvendig. Test av telefonen finner du her.

Lenke til kommentar

Off topic:

 

5110 var en av de første telefonene med Series 20 ja. ;) Men OS'et har jo hva GUI angår ikke forandret seg stort siden da. Samma ikoner, samme oppbygning, bare med litt farger og litt mer finish med årene. ;)

 

Men med Series 40 på 6280 snakker vi jo om et helt nytt utseende... i følge de bildene jeg har sett isåfall.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Synes 6680 er en for stor og klumpete telefon. Telefonen skal helst gå i bukselomma sammens med nøkler, hadde vært greit med en ripefri skjem også :).

 

Får vel vente å se til det dukker opp en dummy av N70.

Nokia 6680 og N70 er så og si identisk i størrelse. Holder du dem sammen ser du ikke forskjell for å si det sånn... Så om du venter på N70 pga. størrelsen venter du forgjeves. ;)

 

Harde gjenstander (les: nøkler osv.) og mobil i samme lomme er uansett en dårlig deal. Er en grunn til at det er flere lommer på ei bukse/jakke. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...