gjenne Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Kan noen hjelpe meg? Jeg har et Abit Kt7a- raid HK, AMD Athlon 1200 og 512Mb ram. Kjøling skal være mer enn bra nok. Når jeg bruker maskina til spill går alt bra, men etter en stund "fryser" alt. Jeg må da restarte maskina. Fikk tips om at skjermkortet kunne være problemet og kjøpte et nytt GeforceII, Ti med 64Mb DDR. Men det samme skjer på nytt. Har testet ram´en og problemet er ikke der. Mistanken retter seg mot hovedkort eller CPU. Hvis noen har noen gode råd, ville jeg satt stor pris på det! [ Denne Melding var redigert av: gjenne på 2001-11-27 23:55 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 - God nok strømforsyning? Bør ha minst 300W eller en ganske god 250W. - Aller nyeste drivere og bios? - God nok cpu-vifte? Hvilke temperaturer har du under "full load"? - Overklokker du? Lenke til kommentar
gjenne Skrevet 28. november 2001 Forfatter Del Skrevet 28. november 2001 Jeg har 300w strømforsyning. Vifta skal takle 1500 Mhz CPU. Temperaturen på CPU rett før den "fryser" er ca 55 - 60 grader. Biosen er oppgradert for en mnd siden. Jeg har ikke overklokket maskina. Til min bruk trenger jeg ikke det. Øystein [ Denne Melding var redigert av: gjenne på 2001-11-28 09:14 ] Lenke til kommentar
Amos Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Jeg har akkurat samme problem. ABIT KT7ARaid, AMD 1,2ghz, Geforce2GTs 64MB,osv... jeg har riktignok ikke oppdatert bios`en min, men har akkurat de samme symptomene. PC`en fryser både når jeg spiller og når jeg kjører antivirus. Tempen min ligger på mellom 50-60 grader. Jeg har en 250w strømforsyning, men tror ikke det er her problemet ligger i dette tilfelle. jeg har søkt hjelp hos Komplett Data Support, og fått til svar å oppdatere bios, legge inn de nyeste 4in1 driverne fra Via. Via driverne hjalp ikke til meg, biosoppdateringen hjalp ikke deg... Så hva gjør man? Lenke til kommentar
realace Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Hei! Her er noen tips dere kan prøve.... http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm som har masse om dette problemet deres...og ja.. denne faq'en gjelder oxo for KT7A-Raid... Håper den løser problemene Mvh Realace Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 hvilket operativ system bruker Dere? Lenke til kommentar
gjenne Skrevet 28. november 2001 Forfatter Del Skrevet 28. november 2001 Jeg bruker win98se. Kan problemet ligge her? Øystein Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Hadde også det problemet i WinME, har også et hovedkort med VIA chipsett. Problemet begynte med at Max Payne låste seg, så gikk det over på andre spill. Satte opp en dual-boot med Win2000, testet samme spillene der, ikke noe problem. Det kan altså være Playstation-OS'et Win9x/ME som er problemet... Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 kongesitat av Homer!! :grin: så sant så sant!! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Vil ikke være bedreviter her, men har hatt samme problemet, og det er sannsynligvis CPU eller hovedkort som er ødelagt. Lenke til kommentar
DipmiX Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Jeg hadde å samme problemet før jeg oppdaterte driverne mine, nå fryser PC-en min aldri! lå mellom 50-60 grader! nå kjører den rundt 49-50 grader! asus a7a 266 hk 512 mb ddr ram geforce 3 amd t-bird 1,2 gh win 98 se + win xp Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Sier ikke at det *er* Win 9x/ME som er problemet, men at det kan være :smile: Løste seg i allefall for meg å få inn et stabilt OS Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 DipMix sa: Jeg hadde å samme problemet før jeg oppdaterte driverne mine, nå fryser PC-en min aldri! lå mellom 50-60 grader! nå kjører den rundt 49-50 grader! Mener du at tempen gikk ned etter du innstalerte nye drivere ) Gunder1 Lenke til kommentar
Colin Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Har samme hovedkort, og hadde problemer med Windows på samme måte. La inn Windows på nytt uten ACPI, symptomene forsvant helt. Pål Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Hei Det skal visstnok være problemer med enkelte chip sett, når du kjører skjermkort med høy ytelse.... Prøv å sette AGP porten din til kun å kjøre på 1x agp. Du får jo selvsagt dårligere ytelse, men du får iværtfall spillt spill. Du er ikke alene om disse problemene, å de forskjellige leverandørene jobber med å finne en løsning. Når jeg kjørte med mitt gammle Matrox G400 hadde jeg ingen problemer, men etter att jeg kjøpte mitt nye gforce3 kort startet det... Jeg måtte gå ned fra 4x agp og 23.11 Detonator drivere, til 1x agp og detonator 12.40 for å få kjørt spill......... Håper dette hjelper deg, mens vi venter på nye hovedkort drivere..... Divemaster Lenke til kommentar
skybiz Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Hei. Kan hende at du har for lite kjøling... samme sjedde med meg, so fikk eg ny vifte, so fixa allt seg.. Er ikkje sikker also... kan og vere hovudkort, men da trur eg ikkje at du hadde fått på maskina i d heile tatt.. :wink: Lenke til kommentar
LIA Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Har hatt samme problem. Kjøling var løsningen hos meg. Har en athlon 1,333GHz som ikke likte seg oppimot 60 grader! Går bra nå som tempen ligger rundt 40! Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 jeg hadde akkurat samme problemet. så dro jeg til PCPITSTOP.com og testet PC-en anonymt. der fikk jeg beskjed om at ramoppsettet kun støttet 256 mb ram på hovedkortet. Dette var fordi biosen på hovedkortet ikke var oppgradert, etter en stund var de 256 mb ram oppbrukt på min 512 mbram brikke og hovedkortet gikk i surr på rambrikken. KORT OG GODT- oppgraderBIOS-det er kjempelett, en boootdisk og ny bios fra produsentens hjemmeside, min maskin er så stabil nå att jeg kan ha den påslått i dagevis. LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :smile: Lenke til kommentar
toto Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Hadde samme problemet, så fjernet jeg putene som står på CPU`n. Nå er den helt stabil Msi k7t266pro2 Amd T-burd 1,333 MhZ 512-pc266 ddr ram Radon 64 vivo ddr Taysol 760 Seagate Bcuda 80G Chieftec tx 10w-d m/2x 80x80mm vifter --CPU temperatur 45 grader -- Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Kan være at du har satt maks temperatur på prosessor i bios slik at den avslutter seg når du kommer over 60 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå