vihovde Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Skal ha nytt Tv, men hva anbefaler dere ? Plasma eller LCD ? Pris opp til ca. 20.000,- Lenke til kommentar
eggi Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 hvis skjermen kun skal brukes til film og tv så vil nok en av de nye plasma modellene med 1:10000 i kontrast være best, men hvis den også skal kobles til pc og brukes til surfing, spilling etc. så vil nok en lcd med litt høyere oppløsning gjøre nytten. Hvis du klarer å prute denne ned til 20000 så får du deg en god skjerm. tror den ligger på 25k atm. Lenke til kommentar
hamort Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 hvis skjermen kun skal brukes til film og tv så vil nok en av de nye plasma modellene med 1:10000 i kontrast være best, men hvis den også skal kobles til pc og brukes til surfing, spilling etc. så vil nok en lcd med litt høyere oppløsning gjøre nytten. Blir vel ikke helt riktig å kun ta hensyn til kontrastforholdet. Det sier vel ikke så mye om skjermens svart/hvit nivå uten å ta hensyn til candela? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Har egentlig liten peiling på tv'er, men liker definitivt dette: QPVision QPV40 LCDHD-05 Lenke til kommentar
eggi Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 hvis skjermen kun skal brukes til film og tv så vil nok en av de nye plasma modellene med 1:10000 i kontrast være best, men hvis den også skal kobles til pc og brukes til surfing, spilling etc. så vil nok en lcd med litt høyere oppløsning gjøre nytten. Blir vel ikke helt riktig å kun ta hensyn til kontrastforholdet. Det sier vel ikke så mye om skjermens svart/hvit nivå uten å ta hensyn til candela? Uansett så tror jeg at en plasma skjerm som er oppgitt med 1:10000 klarer å produsere ett sort nivå på bildet som ingen av dagens lcd skjermer kan matche. Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hvor viktig er egentlig dette med kontrast? Har sett meg ut en tv med 800:1, dette er LCD, men når jeg ser 10000:1 blir jeg litt sjokka... kan ikke være så stor forskjell vel?!? hva blir forskjellen mellom feks 800:1 og 10000:1 sånn egentlig??? Lenke til kommentar
hamort Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 for lcd. Kontrastforholdet er forskjellen mellom det lyset som stråler når skjermen viser det svarteste den kan produsere, og lyset fra den lyseste kvite den kan produsere. dvs en indikasjon på skjermens evne til å vise svart og hvitt. svart/hvitt er alfaomega for et godt bilde og dermed en indikasjon på bildekvalitet, men dette henger også sammen med lyset som stråler fra skjermen. dette måles i candela/m2. (t.d. 450cd/m2) Hvis skjermens lysstyrke er høy uten at kontrastforholdet økes tilsvarende kan det være en indikasjon på mangler i svart nivå. Plasma har ikke noe problem med svart/hvit nivå. mvh morten Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 for lcd.Kontrastforholdet er forskjellen mellom det lyset som stråler når skjermen viser det svarteste den kan produsere, og lyset fra den lyseste kvite den kan produsere. dvs en indikasjon på skjermens evne til å vise svart og hvitt. svart/hvitt er alfaomega for et godt bilde og dermed en indikasjon på bildekvalitet, men dette henger også sammen med lyset som stråler fra skjermen. dette måles i candela/m2. (t.d. 450cd/m2) Hvis skjermens lysstyrke er høy uten at kontrastforholdet økes tilsvarende kan det være en indikasjon på mangler i svart nivå. Plasma har ikke noe problem med svart/hvit nivå. mvh morten Aha... for tv'n jeg har sett meg ut er 800:1 kontrast og lysstyrke på 600cd/m2.. så er dette dårlig/bra?!?!?! 12ms, dårlig/bra!??! veit at HD er bra da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå