Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan fixe en plaststøtfanger?

Ond-

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så uheldig å dunke borti en stolpe med bilen min (porche boxter 1998) Er det noen som har peiling på hvordan jeg kan fixe dette selv? eventuelt hva jeg trenger osv... en link til en guide som beskriver dette i detalj blir jeg også veldig glad for.

Var selvfølgelig støtfangeren jeg skulle vite hvordan jeg fixer.

På forrhånd takk.

mvh Ruben

Endret av Ond-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har råd til å kjøre Porsche Boxter, har du vel råd til å få den fikset? :D Rep. av støtfangere krever spesielt utstyr og endel kunnskaper. Det kan du ikke lære deg over nettet hvis det er første gang du gjør noe sånt ;)

Lakkering er også noeman ikke burde syssle med selv på en slik bil... :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva betyr dunke borti..? Er det hull? Sprekk?

I teorien skulle det vel gå an å bruke noe ala glassfibersparkel eller lignende, men aner ikke åssen dette henger på plastikk (sparkel i seg selv henger dårlig på plastikk fikk jeg fortalt vertfall).. :)

Hva koster en ny fanger da..? Må vel lakkeres uansett..

Lenke til kommentar

viss du ha har en loddebolt og plastsparkel så er dette ikke noe problem. reparerrte sprekker(mange) på min fanger som jegg kjørte sund på min mercedes 190e en gang. smelt sammen sprekka, eventuelt ta en plastbit å fyll sprekka med etterpå og sparkle med plastsparkel over for å få en fin plate. grunn sparklet og lakker over. du kan sikkert ta dette på forsikringen også men da tror jeg du må betale egenandelen og du taper bonus. forsterk baksiden med epoxy, samme som du blander m glassfiber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...