navido82 Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Ja.. når jeg skal slå av pcen og går på start menyen og trykker "turn off computer" og "turn off" så restarter pcen istedet for å slå seg av. Hva er problemet? håper på gode svar fort Takker Ps: maskinen er en 350 mhz med intel se440bx2 hovedkort og 192 ram. bruker xp proff engelsk Lenke til kommentar
xnofit Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Restarter nok pga en "bugcheck" Klikk Start --> Høyreklikk My Computer --> Properties --> Advanced -->Startup and Recovery Settings Og her fjerner du haken ved Automatically Restart. Da vil du sansynligvis få opp en "blåskjerm" neste gang du skrur av maskina som forteller hva som er feil. Gå så inn på webben til Microsoft og søk etter den aktuelle feilkoden, du vil også sansynligvis finne litt informasjon i eventloggen.Controlpanel--> Administrativ tools --> Eventlog. Der finner står det sikkert om en event kalt "Save Dump" Du kan sikkert finne noe info også på http://www.win-xp.no eller Microsoft sin webb. Tror også det kan komme av Easy cd creator hvist du har innstalert den eller et Jensen eller Billion ISDN adapter Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Hmm..jg leverte maskinen for reperasjon og fyren har aktivert isdn kortet mitt ja. Gjorde som du sa på startup and recovery settings og det var hake ved automatically restart. Følgende spørsmål 1) må jeg deaktivere isdn kortet? Og hvordan gjør jeg det? Før han fyren fikk igang isdn kortet fikk jeg slå av maskinen så jeg tror det kan være der også. 2) Hvor finner jeg denne feilkoden på microsoft sine sider og hva må gjør jeg med den feilkoden?? er det noe man installerer og kjører slik feilen blir rettet opp? 3) den blåskjermen sier du viser hvor feilen er..jg kommer vel på xp igjen håper jeg? Kommer den blåskjermen hver eneste gang eller kommer den en gang og blir borte?? Takker Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Ja..kan jeg få svar eller?? irriterende ass. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Jada, ettersom du spør så pent. La meg stille deg et direkte spørsmål: - har du et Jensen ISDN-kort? Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Nei.. det er ett Dynalink ISDN_link_pci kort hjelp..må jeg deaktivere det kortet?? Lenke til kommentar
xnofit Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 1. Prøv og ta det helt ut etter du har avinnstalert det 2. Bare søk på MS sin webb og kryss av i "Knowledge base" og velg artikler på engelsk og les litt.... 3. Når maskinen restarter får du se blåskjermen som ellers går så fort forbi at du ikke ser den. Du bare restarter den med powerknappen istedenfor at xp gjør dette automatisk. (Fiffig funksjon fra MS for at folk skal tro det er slutt på "blåskjermer" i w2000 & XP) Vist du får opp en feilmelding og ikke fårstår så skriv den ned og send den i en priv.beskjed så skal jeg prøve og hjelpe deg. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Auda. Jeg tror ikke det skulle være noe problem. Dog vet jeg at Jensen lager akkurat det nummeret der, og det vet jeg løsningen på. Bruker du ellers noe av det andre som ble nevnt lenger opp her? Lenke til kommentar
xnofit Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Enda litt hjelp. :wink: http://support.microsoft.com/default.aspx?...=kb;no;no311806 http://support.microsoft.com/default.aspx?pr=kbinfo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå