Gå til innhold

Den store Hong Kong filmetråden!

Manx

Anbefalte innlegg

Etter å ha skrevet hva jeg mener om John Woo i en annen post på dette forumet, så fant jeg ut at hvorfor ikke lage en tråd for oss som er Hong Kong film fans. Selv har jeg vel mellom en 100-130 tittler som er laget i Hong Kong eller som har skuespillere som stammer der i fra. Teller da med filmer som Jackie Chan's Rush Hour og Jet Li's Romeo Must Die. Men den store overvekten ligger på filmer som er laget i Hong Kong. Har for øyeblikket ca. 40 filmer med Jackie Chan og 27 med Jet Li så der har dere neste 70 filmer bare der :yes: . Og håper med denne tråden å kunne utvide sammlingen med en del perler for å si det sånn. Men vi trenger ikke bare holde oss til Hong Kong ta gjerne med Taiwan, Korea, Japan osv. Mye bra fra de landene også.

Dette er tråden hvor det er mulig å komme med tips om nye vel så gamle Hong Hong perler. Dette er jo som kjent landet som har satt sitt preg på Hollywood de siste årene. Eller velkommen etter som det så pent heter.

Kan jo skrive litt om hvilken filmskapere/skuespillere jeg liker og så kan vi jo ta det der i fra.

Filmskapere: Som sagt, John Woo, Tsui Hark, Yuen Woo-Ping, Ringo Lam, Andrew Lau, Corey Yuen, Jackie Chan, Sammo Hung osv. Dere ser vilken rettning dette tar

Skuespillere: Chow Yun-Fat, Jet Li, Jackie Chan, Danny Lee, Andy Lau, Tony Leung, Donnie Yen, Simon Yam, Leung Ka-Yan, Sammo Hung, Yuen Biao osv. osv

Ta noen filmer i samme slengen:

Stor sett alt av John Woo (slipper å skrive så mye ;) ) Med The Killer, Hard Boiled og A Better Tomorrow som de store høydepunktene.

Tsui Hark's fantasiske Once Upon A Time in China triology, New Dragon Gate Inn.

Yuen Woo-Ping's Fist of Legend, Iron Monkey, In the Line of Duty, Tiger Cage, The Tai-Chi Master, Legend of a Fighter, Red Wolf og Drunken Master.

Ringo Lam's City On Fire, Full Contact

Andrew Lau's The Storm Riders og den sinnsyke Infernal Affairs

Corey Yuen's Fong Sai-Yuk 1 & 2, The Bodyguard from Beijing, Saviour of Souls.

Jackie Chan's Project A 1&2, Police Story

Sammo Hung's Moon Warriors, Dragons Forever, Heart of Dragon (hvor han også gjør en fantasktisk god rolle som en tilbakestående mann)

PS! Når jeg/dere kommer med noen tips prøve å legge med en link til enten imdb eller f. eks play.com sånn at det blir litt lettere for oss alle. Bruk gjerne orginal tittel, men hiv på den vestlige tittelen i samme slengen, eksempel: Lashou shentan/Hard Boiled :thumbup:

Her er mine første tips:

Infernal Affairs

Dette er filmen Martin Scorsese skal prøve å lage en amerikansk versjon av kalt The Departed. Det er ikke fysisk mulig at han klarer å gjøre denne noe bedre.

Fulltime Killer

Dragons Forever

Once Upon a Time In China

Kan jo også legge til at det finnes en liten utgiver som kalle seg for Hong Kong Legends som gir ut en del utrolige bra tittler: Hong Kong Legends filmene deres fåes også på play til stort sett en billiger penge. Her er det mye kvalitet.

Og en liten melding til Njål regner med at du dukker opp her før eller siden. Jeg ser at du har Wing Chun med Michelle Yeoh og Donnie Yen er den noe bra? :D

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og en liten melding til Njål regner med at du dukker opp her før eller siden. Jeg ser at du har Wing Chun med Michelle Yeoh og Donnie Yen er den noe bra? :D

Ville jeg ha sett den på kino, kjøpt laserdisc'en, og så dvd'en hvis den ikke var det? :hmm:

Vel, det er jo mye mulig (i hvert fall er det vel en del som vil hevde det :p ), men, jo, jeg synes det er en festlig film, en av Michelle's beste i mine øyne.

Selv om den bare er ganske løselig basert på den historiske Yim Wing Chun.

Lenke til kommentar
Teller Blodsport? den er jo i hong kong tror jeg  :hmm:

Bloodsport er en amerikansk film satt i Hong Kong, men det er en konge film. Og til glede for mange eller kanskje bare meg så kommer det nå en toer med Van Damme :w00t:

Det har kommet tre oppfølger med Daniel Bernhardt i hovedrollen. Men han spiller ikke Frank Dux sånn som Van Damme gjorde. Så dette vil være Bloodsport 2... Å som jeg gleder meg :dribble:

Litt info: Bloodsport 2

Edit: Njål da tar jeg å bestiller den neste gang jeg blir lurt inn på play. :whistle:

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Teller Blodsport? den er jo i hong kong tror jeg  :hmm:

Bloodsport er en amerikansk film satt i Hong Kong, men det er en konge film. Og til glede for mange eller kanskje bare meg så kommer det nå en toer med Van Damme :w00t:

Det har kommet tre oppfølger med Daniel Bernhardt i hovedrollen. Men han spiller ikke Frank Dux sånn som Van Damme gjorde. Så dette vil være Bloodsport 2... Å som jeg gleder meg :dribble:

Litt info: Bloodsport 2

Edit: Njål da tar jeg å bestiller den neste gang jeg blir lurt inn på play. :whistle:

Jeg har sett bloodsport 2.. Synes det var MYE slossing, og lite historie! Det som var av historie var tynt. Med stor T! Men uanset så er det en underholdene film, helt grei på en sløv lørdagskveld.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...