Gå til innhold

Hvordan lage makro?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte meg en slik

 

/cast Presence of Mind

/cast Arcane Power

/Cast Pyroblast(Rank 7)

 

men av en eller annen merkelig grunn virker det ikke :/

 

Setter stor pris på litt input her :)

Mener huske at blizzard sa noe om at de tikke ksulle være mulig å lage makroer som vanligvis krevde mer enn 1 tastetrykk.

Lenke til kommentar

Ved at du bruker CastAway som du finner her. den er lov og bruke siden du trenger trykke to ganger, men du trenger bare og trykke to ganger på samme knapp.

 

 

Macron vil se sånn ut: /script CastAway('pompyro',180,'Presence of Mind','Pyroblast(rank 7)')

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg synes også det er temmelig jalla at man ikke kan legge inn pauser eller fler spells i en macro, jeg forsøkte å lage meg en Nature's Swiftness + Healing Touch, men det gikk heller dårlig.

Skal teste CastAway når jeg kommer hjem, høres decent ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Ja, det er jo for å hindre SWG tilstander, hvor man kunne ha evig-lange macroer, da ble det jo passivt.

 

Men småting, som å kaste to-tre spells etter hverandre burde være mulig, selv om man ka kunne lagd et chain av macroer...

Lenke til kommentar

Hovedpoenget til Blizzard er nok at de som har kunnskap til å lage macroer med spell-rekker ikke skal ha en fordel over alle som ikke har slik kunnskap. De vil jo alltid kaste i perfekt rekkefølge, og alltid med perfekt timing mellom spells. Det blir urettferdig for alle som ikke har lært seg macroscripting, dermed ubalansert, og dermed ikke en mulighet uten diverse mods.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Altså, alle kan lære seg macroscripting med minimalt av arbeid - så da er det bare latskap som hindrer folk å gjøre det, mer eller mindre.

Det blir jo som å klage over at det å spille CS tolv timer om dagen er å cheate, fordi ikke alle har tid til det :p

Lenke til kommentar

Det er ikke latskap, poenget er at den generelle WOW-spiller ikke VET at det finnes noen slike muligheter.

 

Da kan man jo si at det er ren latskap at ikke alle som har datamaskiner er superhackere, for alle KAN jo lære seg det bare ved å lese tekstdokumenter på nettet,

og på film er jo alltid datanerder hackere som kan bryte seg inn hvor som helst ved å tappe inn en IP-adresse.

 

Og det skal ikke være slik i et massivt onlinerollespill, at folk som er mere "nerdete" skal ha et kjempefortrinn over folk som kanskje spiller noen timer i uka for moro skyld.

Det er da egentlig ikke noe å fyre seg opp for, det kan ikke gjøres noe med her i forumet uansett. Jeg bare prøver å si hvorfor det er slik.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Bah, nerdete å kunne lage macroer? Syntes det er tåpligt at en ikke kan lage skikkelige macroer for forskjellige situasjoner som for eksempel buffe macro eller combat macroer.

 

Jeg syntes det er tåpligt at Blizzard har lagt opp spillet slik at en må ha en mod for en enkel oppgave en macro kunne ha gjort. For det første så krever modder mer plass enn èn macro og for det andre så kan det gjøre systemet ustabilt.

 

Hadde de lagt inn en pause commando og en commando for å starte en annen macro så hadde det gjort livet mye enklere for oss som brukere av spillet og Blizzard.

 

Som paladin så har vi bare 5 minutters buffer, og under heftige slosskamper så er det lett å glemme bort å buffe, dermed vil en gruppe miste en del av styrken sin pga dette, men med en loop macro som gikk hvært 5. min så hadde ikke det vært noe problem, kunne for eksempel ha lagt til en liten melding før buffingen begynte slik at paladinen og de andre fikk tid til å komme seg nærme han/hun.

 

Jeg har selv spilt swg og syntes ikke det var vanskelig å lære seg å lage macroer, communitien i swg var så god at når en spurte om noe så fikk en som regel svar så når en lurte på hvordan en lager macroer, så var det som regel noen som tok seg tid til å forklare, så det var ikke problem for newbies og andre å lære seg å lage macroer.

Så det å si at "nerder" vil ha en større fordel fordi de har lagen en combat macro er bare teit, klarer de å installere en mod som hjelper i combat så klarer de å lage en macro.

 

Blizzard bør i det minste innføre pause commando og commando for å starte ny macro slik at de som heller vil bruke macroer kan få muligheten til det.

 

PS. I SWG var det en hel FAQ side om macror ;)

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...