Gå til innhold

DVD spiller ("stue-dvd")

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en sonefri DVD spiller og lurer på om noen har noen bra råd. Snakker ikke om DVD-ROM, men en å ha til TV'en i stua...

Mp3 avspilling er bra, men vet ikke hva ellers jeg skal kreve av en spiller, eller hva jeg bør se etter.

Er de United spillerene de har på Spaceworld på tilbud noe brukbare? Eller bør jeg gå for noe dyrere? Sikla en stund på Pioner modell, men denne kosta jo 3 ganger mer :sad:

Vil gjerne ha bra men rimelig spiller...

Råd mottas med takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en CyberHome AD-L528 fra Komplett for 1100,- (som demovare, men det var visst en ny de hadde fått i erstatning fra produsent.)

Virker helt fint, RGB ut på Scart, gjordes sonefri i en meny, DTS og DD, både optisk og coax digital ut, 5.1 analog ut fra intern dekoder, spiller DVD (så klart), VCD, SVCD (også 'utenfor' spec) og MP3.

Ulemper: Den er litt stor og stygg (men finere enn XBox. :wink:), drevet bråker litt, du må manuelt skifte fra PAL til NTSC når man bytter DVD/SVCD.

Test på http://www.cyberhome-help.de/tadl528_english.php4

Testen er av en versjon med gammel firmware. Står mye info i forumet på samme site.

Lenke til kommentar

Har en Pioneer DV-444, kostet 3.499 hos Akers Mic i januar og er storfornøyd med den, kjøpte den sone- og macrovisionfree (svitsjer automatisk pal/ntsc). Digitale lydutganger + rgb component out! Det eneste som egentlig er å utsette på den er at under mp3-avspilling så burde den ha vist id3-tag infoen eller i allefall det fullstendige filnavnet på tv'n :smile:

Den spiller alt også, med unntak når bitraten på vcd/svcd overstiger ca 2520 eller er for lav (vet ikke akkurat hva grensen er, men VBR-kodete mørke stillestående scener er det som er drepern med mindre man setter en nedre grense), da kan det bli hakking.

[ Denne Melding var redigert av: Praetorian på 2002-08-10 15:25 ]

Lenke til kommentar

Kjøpte "Dansai DVD852S" på Siba for 990,- kr.

Denne har sonevalg gjennom meny. Macrovision av/på.

Velger mellom PAL/NTSC automatisk.

Optisk + coax på digital lyd ut, S-video + scart.

Ingen sjenerende støy fra drivverket.

Kvalitet på bilde/lyd er bedre enn DVD fra PC ->TV.

Spiller MP3, VCD og SVCD.

Usteendet er som en "skikkelig DVD-spiller".

Skal du ha en "jalla-spiller" er denne ypperlig.

(Garantier/reklamasjon gjelder selvfølgelig selv om det er billigvare - så spilleren bør funke i 5 år.)

Lenke til kommentar

Kjøp billig spiller nå. Så har du mer penger til overs når "råe" spillere med opptak, harddisk og mye annet "fancy stuff" synker litt mer i pris. Da vil jo veien til å kjøpe en slik en være kortere, siden du ikke har kastet bort så mye penger på en vanlig DVD spiller nå.

Har du "vanlig" TV og lydanlegg er billigspiller mer enn godt nok.

[ Denne Melding var redigert av: kpropp på 2002-08-11 01:54 ]

Lenke til kommentar

Bra råd synes jeg...

Har en ganske bra widescreen TV, men bare kjip lyd så det skulle vel holde med en slik en.

Og som det ble nevnt tidligere så er det jo garanti på spilleren uansett merke så da burde man jo klare å unngå katta i sekken =)

Lenke til kommentar

Selv om det er garanti på f.eks en United spiller så vil du jo uansett ha kjøpt katta i sekken... visst du da ikke mener elkjøp sin kjøpsgaranti

Men skulle jeg først ha kjøpt en dvd spiller så hadde jeg kjøpt en jeg kan ha lenge (har kjøpt H/K dvd25 nettop)..

Gidd å kjøpe en dårlig en til 1300 kroner for så å oppgradere den til noe som gjør det samme bare det er bedre.. 1300 kr ut av vinduet.. et par dvd filmer det...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-11 01:01, lordpiet skrev:

Quote:

Her har du noe som passer til lommeboka di!

Men den er hverken sonefri eller har mp3 avspilling...

Blir vel dyrere enn jeg hadde håpet dette, men er ikke helt sikker på om en jallaspiller ikke er godt nok for meg.

Pioneer har råe spillere, og selv om de ikke spiller av mp3 så burde du velge den... Ofte er mp3 avspillingen på sånne spillere helt elendig. Kvaliteten er rett og slett forferdelig. Skurring, spraking, "hopping" frem og tilbake i sangen osv... United er en såkalt billigspiller... jeg kjøpte en sånn billigspiller for en stund siden og bildekvaliteten sugde, så jeg kjøpte ny kort tid etter. I tillegg så gikk lydutgangen like før jeg fikk den nye spilleren.

Så velg Pioneer. Men be de om å gjøre den sonefri for deg (de fleste butikker kan gjøre det).

EDIT : ikke kjøp på Spaceworld. Har dårlige erfaringer med den butikken selv, og kjenner flere andre som har like dårlige erfaringer. Så selv om jeg kjenner en som jobber i Spaceworld, så kan jeg absolutt ikke anbefale de. Elkjøp er faktisk ti ganger bedre.

[ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-08-11 23:41 ]

Lenke til kommentar

Ja jeg har litt dårlig inntrykk av spaceworld selv...

Må nok ta en tur til elkjøp og expert og sjekke litt, hvis billigspillere er så dårlig som du sier skal jeg holde meg unna dem =)

Er det noen andre merker enn Pioneer som er "trygge" uansett?

Lenke til kommentar

For all del ikke kjøp "billig"-spiller. Det er bare problemer med dem. DVD-pillere til under 2k er som regel bare DVD-ROM'er som er satt inn i et "vanlig" cd-spiller-kabinett.

Sony, Pioneer, H/K og lignende er bra kjøp.

Samsung er heller ikke så verst, men lydkvaliteten er ikke noe å skryte av.

Jeg har selv en Sony DVP NS900 som spiller multikanal SACD også. Jeg er meget fornøyd med den. Tror det skal være mulig å få tak i en slik til under 6.000 nå.

Ellers finnes det en del Primare-spillere som er bra, og hvis du skal ha skikkelige saker har den nye Thule Space DVD250B fått veldig god omtale, men denne koster ca 12.000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...