Gå til innhold

Hvordan snakke seg unna en bot

MKej

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, vanskelig å komme seg unna dersom man blir stoppet i kontroll, men dersom det er en politimann som er ute på patrulje som stopper deg, kan du være heldig å slippe unna med en advarsel, men det kommer jo helt an på politimannens humør. En fyr jeg gikk i klasse med på videregående ble stoppet på moped med en passasjer bakpå, og fikk kun en advarsel. En dame jeg vet om ble stoppet for å ha kjørt for fort og klarte å gråte seg fra bot....vet ikke om det funker like godt for menn, blir en smule patetisk....

Lenke til kommentar

Jeg snakka meg til en advarsel etter å ha snudd bilen ved å slenge den rundt på vinterføre.

Dette likte ikke onkel som kom ut fra et kryss et stykke unna.

Fikk spørsmål hva dette var og jeg svarte som godt jeg kunne at jeg skulle snu og at busslomma som var der kombinert med rett strekke og ingen biler gjorde at dette ble en enkel måte å snu på.

Onkel såg på den rykende ferske lappen og forklarte at jeg måtte ta det mere med ro heretter.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

søskenbarnet mitt ble stopet av en kis..

politiet spurte om mopeden var trimmet( som den var, faktisk blotrimmet)

han svarte; jeg vet ikke, har ikke prøvd og kjøre over 50 med en..

og politeiet sa at det var greit, så han fik en advarsel..

like etterpå så kjører han hjem igjen i en ganske stor fart, så møter han tilfeldigvis politiet på vei hjem..

(uten at politiet klarte og ta han)

Lenke til kommentar

jeg gikk på trafikalt grunnkurs for en liten stund siden, læreren vi hadde fortalte en liten historie.

en gutt hadde tatt kjøretimer hos læreren vi hadde, så hadde han kjørt opp å fådd lappen (bil), da han skulle kjøre ut av et kryss glemte han å blinke mens politiet var rett i nærheten å så hva som sjedde, da politiet kom bort til bilen satt gutten å skreik, så politiet syntes synd på han å han fikk beholde sertifikatet, det er jo 0 toleranse de to første årene etter at man har får bil lappen :p

Lenke til kommentar
Det stemmer nok ikke. Jeg kan glemme å bruke blinklys, men fortsatt ikke miste lappen. Jeg kan også kjøre for fort, men slippe unna med en bot. Tror nok noen har blitt fôret med litt feilinformasjon her.

tror ikke politiet bryr seg så veldig mye hvis de ser en og annen glemme å bruke binklys av å til, dessuten så er ikke politiet overalt så du kan ikke få bot hvis ikke politiet er der å ser at du ikke blinker :p

Lenke til kommentar
Det stemmer nok ikke. Jeg kan glemme å bruke blinklys, men fortsatt ikke miste lappen. Jeg kan også kjøre for fort, men slippe unna med en bot. Tror nok noen har blitt fôret med litt feilinformasjon her.

tror ikke politiet bryr seg så veldig mye hvis de ser en og annen glemme å bruke binklys av å til, dessuten så er ikke politiet overalt så du kan ikke få bot hvis ikke politiet er der å ser at du ikke blinker :p

hvis ikke de henger i ræva på deg hele tiden :)

Lenke til kommentar

Reglene er de samme om man har kjørt i 1 dag eller 40år vel?

Tviler sterkt på at de har egne regler for folk som har hatt lappen i mindre enn 2 år, det hadde i såfall bare vært idiotisk.

Lenke til kommentar

For å ta en liten oppklaring: Dersom man mister førerkortet de første to årene etter oppkjøring må man ta oppkjøring på nytt for å få det tilbake. Regelbruddene som skal til for å miste førerkortet er imidlertid like for alle. Man mister selvfølgelig ikke førerkortet for å glemme å bruke blinklys eller kjøre 10 km/t over fartsgrensa selv om man nettopp har fått lappen.

Lenke til kommentar
Hvis det er nulltoleranse, hvordan kan da en kamerat av meg klare å få bot for å ha kjørt for fort, men likevel ha lappen fortsatt? Han har enda ikke hatt muligheten til å ha lappen to år engang.

hmm, han som hadde meg i traffikalt grunnkurs sa at fyrn hadde mistet lappen siden han ikke blinket med blinkelyset, men siden han var så lei seg å går som en baby fikk han beholde den :p

Lenke til kommentar

Det eneste med et førerkort på under 2år, er at om du mister lappen (som du gjør på lik linje med en som har hatt den i 40 år), så må du ta oppkjøring på nytt. Ved "vanlige" brudd, som kjøring på fortau, brudd på vikeplikt osv er det vanlige bøter. Ikke noe mer.

Tror heller ikke det er bøter for å ikke blinke. Har ihvertfall aldri hørt noe om det, og heller aldri sett noen politi reagere på det. Har sett mange som ikke har blinket rett foran politi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...