Klekkus Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 hey. Er det noe fremgang? Når kommer neste update? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 hey. Er det noe fremgang? Når kommer neste update? Lenke til kommentar
rstange Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 hey. Er det noe fremgang? Når kommer neste update? hei! Planene går sakte framover, men jeg holder på. Planen er å gå til anskaffelse av en av disse pcene.... siden det er igjennom dette firmaet maskinene skal sleges. PCStyling Edge Fighter F2 eller PCStyling Edge Fighter X2 så er planen å montere ett vannkjølingssett i den... Både til CPU og GPU... Prisene dere ser er vel de prisene som er gunstig og selge for, pluss en 1200-1500 kr for vannkjøling.... Lenke til kommentar
haakie Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 hva med et 7800 gt sitter nå i danmark på internettkafe. gl&hf ser for meg ett slikt hardware oppsett?!? ASUS A8N-SLI PREMIUM Asus GeForce 7800GTX 256MB Veritech 1024MB DDR PC3200 AMD Athlon 64 X2 3800+ 1024 mb med ram er for lite. kjøp noe ratt hoved kort som dfi lanparty eller noe og ha 2048mb med ram. Lenke til kommentar
rstange Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 hva med et 7800 gt sitter nå i danmark på internettkafe. gl&hf ser for meg ett slikt hardware oppsett?!? ASUS A8N-SLI PREMIUM Asus GeForce 7800GTX 256MB Veritech 1024MB DDR PC3200 AMD Athlon 64 X2 3800+ 1024 mb med ram er for lite. kjøp noe ratt hoved kort som dfi lanparty eller noe og ha 2048mb med ram. jo mer RAM, jo mer sluker jo bare windows... har også lest at ytelses forskjellen mellom 1024mb og 2028mb kun er på 11%! Lenke til kommentar
haakie Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 jah men han skal jo selge den og han får lett 1000 kr mer hvis han har 2gig. 2gig er mye mer fristende enn 1024mb.. lykke til da! Lenke til kommentar
rstange Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 jah men han skal jo selge den og han får lett 1000 kr mer hvis han har 2gig.2gig er mye mer fristende enn 1024mb.. lykke til da! joda, det er greit.... men så har jeg ett budsjett på 15 000kr å holde:P så da satser jeg heller på 2 7800 kort i SLI enn 2048mb ram... Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 jah men han skal jo selge den og han får lett 1000 kr mer hvis han har 2gig.2gig er mye mer fristende enn 1024mb.. lykke til da! joda, det er greit.... men så har jeg ett budsjett på 15 000kr å holde:P så da satser jeg heller på 2 7800 kort i SLI enn 2048mb ram... Ohhhhh, 2 stk 7800 GTX/GT i SLI blir jo bare konge. Er det koment blokker til 7800? har ikke sett noe til dt Lenke til kommentar
haakie Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 jah men han skal jo selge den og han får lett 1000 kr mer hvis han har 2gig.2gig er mye mer fristende enn 1024mb.. lykke til da! joda, det er greit.... men så har jeg ett budsjett på 15 000kr å holde:P så da satser jeg heller på 2 7800 kort i SLI enn 2048mb ram... Ohhhhh, 2 stk 7800 GTX/GT i SLI blir jo bare konge. Er det koment blokker til 7800? har ikke sett noe til dt ja men vis du skal ha to 7800 stiger budsjettet enda mer, kjøp begge deler!! jeg gir deg bare råd om en rå maskin ikke råd om hvordan du skal holde budsjettet nede... mvh hakkie Lenke til kommentar
rstange Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 jah men han skal jo selge den og han får lett 1000 kr mer hvis han har 2gig.2gig er mye mer fristende enn 1024mb.. lykke til da! joda, det er greit.... men så har jeg ett budsjett på 15 000kr å holde:P så da satser jeg heller på 2 7800 kort i SLI enn 2048mb ram... Ohhhhh, 2 stk 7800 GTX/GT i SLI blir jo bare konge. Er det koment blokker til 7800? har ikke sett noe til dt ja men vis du skal ha to 7800 stiger budsjettet enda mer, kjøp begge deler!! jeg gir deg bare råd om en rå maskin ikke råd om hvordan du skal holde budsjettet nede... mvh hakkie får gi oppdatering når jeg vet hvordan bestillingslisten ser ut:) skal bestille maskinen i løpet av neste uke;) Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Du kan lage en mal og sandblåse plexien, det blir drit kult!! Tro meg!! Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hva er det dette skal brukes til? Masseproduksjon og salg? Sånn det ser ut foreløpig kan jo dette knappt kalles noen mod av noe slag, ser mer ut som om dere har lyst å selge noen overprisede pcer pga. litt bling bling Skal man ha noe som skiller seg ut og er pent må man bruke tid på det. Så mye tid at det ikke vil være lønnsomt å selge... Når det kommer til HW som er mer minn greie, så har jeg en del å peke på.. For det første skal dere ha en pc som yter "best" så må den overklokkes, den bør også ha meget god kjøling, siden mer kjøling=større oveklokk... En god cpu å begynne med er enten 3000+ venice eller 3700+ San diego, dise er begge gode oveklokkere, San diegoen har 1MB cache, noe som gir den et lite overtak i 3d applikasjoner.. Dobbelkjerne er bling bling, og har ingenting i en gamer maskin å gjøre.. Når det gjelder minne så burde dere kjøpe 2GB patriot, disse har en god pris i forhold til ytelse. De vil ikke kunne oveklokkes langt, men det er det heller ikke behov for på a64 plattformen siden man kan kjøre med en divider... Skjermkort: Jeg ville kjøpt de to billigste 7800gt kortene jeg fant, oveklokket de og satt de opp i sli. Selvfølgelig vannkjølt.. Asus HK er et greit valg sammen med de ram brikkene og 3700+, men skal dere bruke 3000+ må nok dfi HK brukes for å få høy nok HTT.. Asus er det også lettere til å få plass til god kjøling på gpuene.. Lenke til kommentar
rstange Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Hva er det dette skal brukes til? Masseproduksjon og salg? Sånn det ser ut foreløpig kan jo dette knappt kalles noen mod av noe slag, ser mer ut som om dere har lyst å selge noen overprisede pcer pga. litt bling bling Skal man ha noe som skiller seg ut og er pent må man bruke tid på det. Så mye tid at det ikke vil være lønnsomt å selge... Når det kommer til HW som er mer minn greie, så har jeg en del å peke på.. For det første skal dere ha en pc som yter "best" så må den overklokkes, den bør også ha meget god kjøling, siden mer kjøling=større oveklokk... En god cpu å begynne med er enten 3000+ venice eller 3700+ San diego, dise er begge gode oveklokkere, San diegoen har 1MB cache, noe som gir den et lite overtak i 3d applikasjoner.. Dobbelkjerne er bling bling, og har ingenting i en gamer maskin å gjøre.. Når det gjelder minne så burde dere kjøpe 2GB patriot, disse har en god pris i forhold til ytelse. De vil ikke kunne oveklokkes langt, men det er det heller ikke behov for på a64 plattformen siden man kan kjøre med en divider... Skjermkort: Jeg ville kjøpt de to billigste 7800gt kortene jeg fant, oveklokket de og satt de opp i sli. Selvfølgelig vannkjølt.. Asus HK er et greit valg sammen med de ram brikkene og 3700+, men skal dere bruke 3000+ må nok dfi HK brukes for å få høy nok HTT.. Asus er det også lettere til å få plass til god kjøling på gpuene.. Maskinen skal i utgangspunket selges, det vil si, den blir bygd for å trekke oppmerkosmhet til vår stand under multiLAN, dette er for å teste responsen for en eventuelt styling butikk i Bodø. PCstyling.no er leverandør, og vår "oppgave" er å være lokal levarandør for dem i nordland.... planen er ikke å bruke 4-6 måneder på å style ett kabinett, men å lage en enkel "styling"... Som skal vekke innteresse blant deltakere på multiLAN... Vår stand på multiLAN blir som sagt for å sjekke responsen blant LANere i Bodø og byene rundt... Får vi god respons kommer vi tilbake! Går dette til hel***e og ingen ser ut til å være interessert må vi finne på noe annet PCen er bestilt, og syns punkter på hardware kan ikke endres nå! Men dette er kun ett prøve prosjekt. Om PCen ikke blir solgt er ikke det noen krise så lenge vi får god respons av aktive LANere. Sharkoon Ryggsekk Zalman Reserator 1 Vantec Nexus vifte og lys kontroller Sharkoon Cable Organizer UV blå Sharkoon FanGrill Life UV Sharkoon CCFL Fan 80mm UV blå Sharkoon CCFL 30cm doble lysrør UV Sharkoon SATA kabel UV blå 50cm Revoltec LightPad Precision, blue Edition Razer Diamodback Plasma KeySonic Keyboard Back Light USB 715EL PCStyling Edge Fighter X2 UVR ACRYLIC SHOWCASE Dette er da maskinen/"casemodden" og ekstra utstyret til den... Ellers vil vi ha noen små ting som ekstra musematter, mus og muligens noen lysrør for enkelt salg.... Når det gjelder grafikkort og RAM vet jeg ikke helt hva som kommer, men det er noe annet enn det som står beskrevet... Lenke til kommentar
Mabel Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Har dere tenkt å åpne butikkutsalg i Bodø? Evt hvor? Lenke til kommentar
rstange Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Har dere tenkt å åpne butikkutsalg i Bodø? Evt hvor? En tanke i værtfall, i begynnelsen vil vi nok holde til i Kongens gate.... (vis det blir noe)... Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Hva med å ta en gammel 0-3 gb hdd å lage en harddiskmod? EDIT: En liten leif for mye! EDIT2: En til! Endret 19. september 2005 av Trussl Lenke til kommentar
rstange Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Hva med å ta en gammel 0-3 gb hdd å lage en hardiskkmod? blir ikke til denne PCen, men det er en flott ide viss/når det skal lages utstillings PC! Takktakk! Lenke til kommentar
rstange Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 vel, ser ut til at det blir ett annet kabinett, har snakket med gutta fra PCstyling idag, og de har vist mye rot med å få varer på lager de snakket om ett thermaltake... Selv syns jeg kabinettet de har til bydd er utrolig STYGT! Prøver å få de til å sende et vanlig "acryl" kabinett istede... Thermaltake Swing Dette kabinettet! Ellers RÅDER jeg alle i Bodø og områdene rundt til å melde seg på multilan! Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Thermaltake Swing Dette kabinettet! Kunne jo vært en ide å klargjort det for lakering selv (demontert, fin pusset, maskert), og så hørt med en bil-lakerer om hvor mye han vil ha for å lakke det. Kunne blitt stilig med skikkelig metalikk lakk. Og gjerne i to nyanser som gradvis går over i hverandre, som f.eks mørk blå nederst som blir lysere mot toppen av kabinettet. Lenke til kommentar
rstange Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Thermaltake Swing Dette kabinettet! Kunne jo vært en ide å klargjort det for lakering selv (demontert, fin pusset, maskert), og så hørt med en bil-lakerer om hvor mye han vil ha for å lakke det. Kunne blitt stilig med skikkelig metalikk lakk. Og gjerne i to nyanser som gradvis går over i hverandre, som f.eks mørk blå nederst som blir lysere mot toppen av kabinettet. Tror ikke jeg rekker å gjøre særlig mye, de har enda ikke klart å sende jæ***skapen, og det er under 2 uker til LANet Men vi får se, håper enda på å få ett annet kabinett Håper jeg ikke sårer noen som har det Thermaltake kabinettet, men det er ikke helt det jeg har sett for meg, mulig jeg overdrev i forige post om hvor stygt det er! For når alt kommer til alt, så finnes det verre. Jeg var bare litt irritert på det tidspunktet! edit: en liten slurve feil Endret 26. september 2005 av rstange Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå