Gå til innhold

Endre/Slette/Oprette partisjoner i Windows?


fakey

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sist gang jeg formaterte opprettet jeg en backup partisjon på 40GB og en Windows partisjon på 210GB eller no hvor jeg har absolutt alt. Problemet mitt er nå at jeg skal formatere men det jeg vil ta backup av er vel på over 100GB. Og som dere kanskje også har fått med dere er jo ikke det plass til det på 40GB partisjonen. Så da lurte jeg på om d var mulig å opprette/slette/endre partisjoner i Windows.

 

Er også åpen for andre løsninger om de fungerer.

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... men det går ikke an og gjøre dette på en disk som kjører os som du bruker.... :no:

Partition Magic kan naturligvis også forandre størrelsen på OS partisjonen. PM bruker Windows bare for å sette opp det du skal gjøre, selve jobben gjøres i DOS. (slik var det i alle fall sist jeg forsøkte. Liker ikke programmer som PM noe særlig, foretrekker alternative metoder).

Lenke til kommentar

Partition Magic gjør jobben for deg. Har benyttet det til et lignende tilfelle på en kompis-pc. Gikk som smurt. Men selvsagt går det ikke an å garantere for at det går 100 % bra... Det beste er å få lagret data på en annen disk. Har du en kompis med masse diskplass, så kan du jo bare vrenge over data fra din PC til hans? Eller alternativt som allerede nevnt her, kjøp en harddisk til.

 

Uansett, så ser du vel nå at det er greit å ha viktige data på en annen partisjon enn det Windows er installert på.

 

*klapper belærende på skuldra*

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Vel, da har jeg bestemt meg for å gå for å brenne filene over på DVD DISCER etter å ha testet Partition Magic på den gamle pcen hvor ingen som helst ting skjedde etter at jeg testet å lage windows partisjonen mindre (noen som kan forklare d?).

 

Er det da DVD-RW jeg må ha?

 

Og en ting til, kan d være lurt å legge filene i .rar mappe før jeg brenner, for å spare plass, eller risikerer jeg da filer med feil når jeg legger dem inn på pcen igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...