Athlon Power Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Jeg har nå i lengre tid kjørt en Globalwin wbk38 på en T-Bird 1333@1533. Dette blir får bråkete for meg og resten av familien. Derfor har jeg hvert innom 3dfxcool på utkikk etter stillere løsninger. Problemet er at det jeg eventurlt kjøper ikke må bli varmere enn det jeg har nå. Jeg har sett på Alpha 8045 med enermax 32db Zalman Flower 6000 copper 20 i silent 36 i normal. Zalman greia er helt ny. Og i følge specs.ser det bra ut. Ville jeg kunne kjørt min 1553 på den sye zalman skitten i silent mode og fremdels holdt meg uner 50c, eller må jeg gå for Alphaen eller noe annent? Noen bedre forslag. BobboZ Lenke til kommentar
HAG Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Sorry - på sida til Zalman med info om denne kjøleren står det at den må kjøres i NORMAL modus når prosessoren er overklokka. Der er ikkje denne spesielt stille, "gode" 36 dB. Då er Pal 8045 etter mi meining bedre skikka, Enermax vifta flytter en del luft på full "åpning" og kan stilles ned etter behov - Zalman er stille eller ikkje! Har erfaring med Pal 8045 med 19 dB Papst vifte på XP1700+ - endel kaldere enn 1400 Bird.. Når eg tuller på nettet er CPU 31 - 32 grader, har prøvd å stresse med 1 time CPU Burn IN i SiSoft Sandra - då topper han på 47 - raser fort ned til under 40 etterpå, par minutt? Legger ved link tilsocket A kjølere som har "kjempa" hos AnAndtech: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1532&p=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå