Simi Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Jeg tenke å gå til innkjøp av et digitalt Speilrefleks Kamera. Men jeg er litt usikker på om jeg bør velge Nikon D70 eller D50. Har hørt at D50 skal være bedre til å ta "ferdige bilder" uten at du trenger å fixe så mye på dem. Mens med D70 krever av og til litt mer redigerer. Bare rett mg hvis jeg tar feil nå. Dette er bare noe jeg har hørt. Med tanke på at jeg ikke er så god med bilde redigering så lurte jeg på om jeg burde heller gå for D50 med 18-55. Den rimeligste plassen jeg fant på prisguiden var på MPX til 5989kr (Link) Men jeg har også hørt at du kan få Nikon D70 m/ 18-70 til 6990,- Noe som er et kjempe tilbud. Dette gjør at jeg står helt fast om jeg skal velge D70 eller D50. Noen som har noen forslag til hva jeg bør velge? Endret 29. august 2005 av Simi Lenke til kommentar
kawak Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Synes det du har hørt om d50 i forhold til d70 høres ytterst rart ut. eneste jeg kan tenke meg at stemmer er at d50 er et bedre nybegynner sp.reflekskamera. Når du sier d70....tenker du da på d70s? Å oppdrive et d70 nå begynner å bli vanskelig, og tidn du kunne få det med kongeobjektivet til 7000 er nok definitivt forbi. Tror objektivet nesten koster 3000 alene. Jeg ville uansett ventet med å kjøpe et kamera til det har kommet noen tester på dynax 5d(med mindre du sitter på nikon linser selvsagt), synes kameraet virker veldig spennende....... Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Finner du D70 til den prisen du nevner ville jeg definitivt gått for det. Mulig at innlæringskurven er en smule større, men jeg tror fort du vil ta bedre bilder med det kameraet. Spesielt med tanke på at 18-70mm er et mye bedre objektiv enn det som følger med D50. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 "(D50) is tuned to deliver bright and colorful images from the first exposure. If this isn't to your taste you can of course configure the image processing to produce D70-like images." Det virker som fabrikkinstillingene er forskjellige på D50 men på D70 så kan man justere opp kontrasten og farvemetningen hvis man vil. Så det er ikke noen virkelig forskjell bare forskjellige instillinger. Lenke til kommentar
Tom Ames Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Finner du D70 til den prisen du nevner ville jeg definitivt gått for det. Mulig at innlæringskurven er en smule større, men jeg tror fort du vil ta bedre bilder med det kameraet. Spesielt med tanke på at 18-70mm er et mye bedre objektiv enn det som følger med D50. Man kan få kjøpt D50 pakke med 18-70mm objektiv. I siste nummer av Fotografi testet de D50 og mente D50 og D70 var jevngode kameraer. Begge hadde selvfølgelig noen plus og minus som det andre ikke hadde Lenke til kommentar
Simi Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Kontaktet japanfoto, de har sluttet å selge D70 m/ 18-70mm. Har lyst på D70s men blir litt for mye for meg, som er nybegynner. + det koster ganske mye. Har vurdert Canon EOS 350D, men har hørt at objektivet du får med ikke er så bra. Noen som vet hvor mye man må ut med får å få et greit objektiv til 350D? Lenke til kommentar
kawak Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 D50 objektivet er ihv. bedre enn det som følger med 350d. Vet noen her noe om objektivet som "følger" med dynax 5d? Lenke til kommentar
flippant Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg skal dra og kjøpe meg D50 på Japan Foto i dag. Ut August har de tilbud på den med kit linsa (18-55mm) til 5999,- Det at de tilbyr superforsikringen er viktig for meg, iom. at jeg faktisk vil tørre å ta det med meg ut D70s er desverre altfor dyrt for meg, og dpreview testen av D50 overbeviste meg om at det er ikke så mye å tape (les; 4000,- å tape!) på å ta den istedet. EOS 350D var som nevnt tidligere altfor kjip å holde i. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Da eier jeg et D50 da. *fikler* dette skal bli gøy! Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Gratulerer! Selv har jeg akkurat bestilt meg et Nikon D70s. Har også fått tak i en pent brukt Nikon-blitz til en god penge. Lenke til kommentar
Kerb1 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Da eier jeg et D50 da. *fikler* dette skal bli gøy! Grattis! Har også kjøpt D50 for 5999,- på Japan Photo. Med forsikring. Er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå