Wattengård Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg driver for tiden å leker med tanken på å programmere en wrestling simulator. Jeg er aktiv spiller i en simulert eFed men den simulatoren har sine begrensninger og det fins ikke så veldig mange alternativer. Jeg har ikke helt fått hodet mitt rundt hvordan jeg skal gjøre dette. Jeg har tenkt over diverse egenskaper en slik simulator må ha. For eksempel * ha mulighet til å ha fra 2 til opptil 50 wrestlere (for en Royal Rumble situasjon) * ha mulighet til å kjøre handicap matcher (f.eks. 1 vs. 2 eller 2 vs.3 etc) * ha mulighet til å medregne run-ins (wrestler 1 sloss mot wrestler2 så kommer wrestler 3 og smekker til wrestler 1 osv.) Det jeg tenker mest på er hvordan en skal programmere moves og damage system. Skal man kjøre slik at hver wrestler begynner med 100% helse og så blir den trekt ifra for hver gang man tar imot et "slag"? Skal man begynne på 0 og få poeng for hver gang man får inn et slag, også er vinneren den som har mest poeng etter et bestemt antall "trekk"? Og når det kommer til moves så må man vel ha informasjon om hvordan de utføres. En wrestler som nettopp har blitt slått ned ligger vanligvis på bakken og kan ikke ta imot en DDT (google it ). Er man utenfor ringen så kan man ikke bli pinnet etc. Noen som har noen forslag til hvordan man bør gå fram for å starte en slik sim? blir veldig takknemmelig for alt av hjelp. Forslag til ting man bør tenke på rent generellt når det gjelder simulering av "slossing"? -C- PS. Simulatoren skal simulere matchene uten brukerinput. Dvs du gir simulatoren beskjed om å kjøre kampen mellom Wrestler1 og Wrestler2. Disse har egne moves-sett som de bruker under kampene. hvilke moves som blir brukt når skal simulatoren bestemme. Simulatoren bestemmer også hvem som vinner, men det kan overkjøres av den som kjører simuleringen (på ekte wrestling vis ) PPS. hvis du har tenkt å svare bare for å flame wrestling så kan du spare deg. Vi vet alle at wrestling er forhåndsbestemt og at folk faktisk ikke dreper hverandre i ringen. Det er uansett underholdning for oss som liker det. jeg flamer ikke deg for at du ser Hotell Cæsar gjør jeg? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg liker ikke å bumpe tråder, men jeg gjør et unntak da dette er et prosjekt jeg virkelig kunne tenkt meg å forsøke. Jeg har hatt litt videre tanker rundt prosjektet men ingen som er så banebrytende at jeg har fått begynt å programmere noe enda. Det jeg er mest usikker på er hvordan man skal organisere kamper med mer enn 2 deltagere. -C- Lenke til kommentar
fudun Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Noengang spilt penn og papir-rollespill? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Nei. Har spillt Munchkin. Og det er egentlig sånn jeg ser for meg at systemet skal fungere. Det er hvordan gjøre det med mer enn 1vs1 osv som er det største problemet. -C- Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 om du ikke kan et programmeringsspråk så ville jeg lært meg et og kommet tilbake til dette prosjektet siden; da vet du selv mye mer om hvilke muligheter du har til å realisere diverse idéer rundt dette Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Det sa jeg vel ingenting om. Jeg snakker java flytende og har relativt god greip på c#. Det er ikke selve programmeringen som er problemet. Det er designet. Hvordan de ulike funksjonene skal være. Type: "Hva skal skje når wrestler 1 utfører move 6 på wrestler 2" osv. -C- Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Vel du kan jo dele kroppen inn i en array og så definere skaden som skjer hvis den kropsdelen koliderer og så kan du definere en helt lik array med "armor" i de aktuele sonene (disse varierer ettersom personen forsvarer seg eller dukker osv.) så definerer du en mattematisk funsjon ala skade = SårbarhetVedPunkt * KrafVedKolisjon * ArmorVedPunkt * handikap. Movesene kan jo definere utifra en tabbel ala Hoppe = 0-30 Danse = 31-50 Løpe = 51-100 så bare kjører du en rand 0-100 så finner du ut hvor du lander. mova kan jo defineres ulik for å få fra ulike karakterer. vel jeg har ikke sett wrestling, men regner med at dette passer. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Det er mange måter å løse mange mot mange. Ettersom dette ikke er exact science regner jeg med at det holder å finne på regelsett selv. Ta enten utgangspunkt i et rollespill med gode og balanserte regler for hand to hand fight, eller lag noe helt nytt selv. Bruk gjerne terninger eller random %. Bare tenk: Hva skjer hvis de er to mot en? Skal det gi en penalty på defense rating, eller skal den rett og slett bare gi flere angrep for den som er på andre siden? Skal man kunne parere/dukke like like godt uansett angrep, eller skal man trekke fra en terning for hvert angrep? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Forslag til et bra regelsett for hand-to-hand som ligger på nett? Jeg var egentlig aldri inn på tanken om å bygge det opp som rollespill. Sånn rent praktisk så er det jo egentlig et rollespill, bare med simulerte kamper. -C- Lenke til kommentar
fudun Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har ingen umiddelbare forslag til rpg-regelbøker på nett, men hvis du søker litt, kan du jo ha flaks Fant denne, vet ingenting om den, men det er ihvertfall Pro Wrestling.... http://www.errantknightgames.com/kayfabe/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå