Gå til innhold

Bærbar 600Mhz Celeron pris?

Gunder1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2000 mener jeg er en ok pris. Og den duger til mye mer enn kabal. 256 MiB minne er jo bra til å være en så gammel PC (64 eller 128 MiB var vanlig den gangen). 20 GB er også bra til å være så gammelt. (rundt 10 GB var vanlig på bærbare på den tiden).

Hvis jeg hadde vært kjøperen så ville jeg sjekket ut muligheten for å oppgradere til 512 MiB.

Lenke til kommentar
2000 mener jeg er en ok pris. Og den duger til mye mer enn kabal. 256 MiB minne er jo bra til å være en så gammel PC (64 eller 128 MiB var vanlig den gangen). 20 GB er også bra til å være så gammelt. (rundt 10 GB var vanlig på bærbare på den tiden).

Hvis jeg hadde vært kjøperen så ville jeg sjekket ut muligheten for å oppgradere til 512 MiB.

Hmm, var visst bare 64Mb minne.

kan jeg putte i mer ram i slotten som er under den lille luken under maskinen?

Hvilken type ram bruker den?

Jeg skal bare bruke den til et nettbasert studium...

Lenke til kommentar
Den bruker sansynligvis SODIMM SDram PC66 eller PC100.

Jeg fant ingen i prisguiden, men for å gi et inntrykk av prisnivået så kan du se på modulene her: 2x256MB for 170$ =~1100kr + moms + frakt.

Jeg vil heller foreslå å prøve å finne et par 128MB-brikker brukt eller å bruke maskina som den er med en litt lett Linux-distro.

En lett linuxdistro som slackware fungerer utmerket ja. :-)

I allefall når man har så mye RAM....

Solgte min 800 mhz celeron sak med 128 mb ram (den var eldgammel) for 1500 kr... Det var alt jeg fikk for den. Og jeg er selger.

Lenke til kommentar

600 mhz celeron går som ei bøtte møkk.. så vidt du får spelt kabal jo.

Morsom kommentar!

Dog kan jeg fortelle at maskinen som jeg bruker til vanlig og som jeg bruker nå har eksakt samme cpu, dog med 256 MB RAM minne. OS er Windows 2000 Professional. Maskinen kjører alt av divx/xvid, men kan selvfølgelig ikke kjøre spill av betydning.

Prøv å få installert så mye RAM som mulig, da blir det en brukbar maskin til det meste.

Batteriet er en annen sak, der må man sjekke selv om det er OK.

tommelomsk

Celeron 600 MHz, 256 MB RAM, 40 GB disk og Win2000Pro og fornøyd :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...