Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Logge på delt stasjon i annen workgroup

Anbefalte innlegg

Jeg har en maskin stående i et nettverk der det er mange forskjellige arbeidsgrupper og domener.

På min maskin, som er i en arbeidsgruppe, har jeg delt en mappe som en del andre skal kunne nå.

Jeg har slått av enkel fildeling, da ikke alle skal ha tilgang.

På maskiner som er medlem i et domene får jeg spørsmål om brukernavn og passord når jeg skal inn på den delte mappen på min maskin, skriver jeg da netbiosnavnet på min maskin/brukernavn og mitt passord kommer jeg inn....

Dette er akkurat det jeg ønsker!

Men på maskiner som ikke er medlem av domene, men workgroup (selv om det er samme workgroup som min maskin) så får jeg ikke spørsmål om brukernavn i det heletatt, blir bare avist.....

Hvordan kan en sette opp disse maskinene som ikke er medlem domene til å komme med dette spørsmålet?

Har prøvd ganske mange maskiner, og det er helt konsekvent slik at jeg får spørsmål på domene maskinene og alt virker, men ikke på de som er i en workgroup....

Hadde vært meget interesant å finne ut hva som gjør dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plasseringen på den andre maskin blir "maskinnavn.domenenavn" men det er du vel klar over. Om ikke det funker har jeg ikke noe andre tips enn å sette opp en domene server, syns alltid det er kluss å kombinere domener og workgroups, men det finnes sikkert en løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...