oandre Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) hei! skal kjøpe hjemmekinoreceiver og er ganske ny på området. vil bruke mellom 3500-5000 kr på forsterkeren skal også senere kjøpe et par nye fronter, vil bruke ca det samme på disse. har fra før av et par jamo e 430 fronter, mindtech senter å bakhøytalere. skal da bruke jamoene som bakhøytalere når jeg har kjøpt nye fronter. kan dere hjelpe meg å velge en hjemmekinoforsterker, gjerne også høytalere som passer til forsterkeren. vil ha en ren å klar lyd, ikke så ekstremt mye bass. rommet anlegget skal stå på er på 10 kvadratmeter. trenger all den hjelp jeg kan få Endret 29. august 2005 av oandre Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Hei! Kjøpte meg nettop en denon AVR-2106, med 7 utganger. Er stor fornøyd! Til denne receiveren kan du etter på kjøpe deg ett par Cerwin-Vega classic 10", ikke noe ekstremt bass, men fin lyd! Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Til denne receiveren kan du etter på kjøpe deg ett par Cerwin-Vega classic 10", ikke noe ekstremt bass, men fin lyd! Fin lyd og Cerwin-Vega i samme setning? Lenke til kommentar
oandre Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 har lest andre sine erfaringer med CV, og de sier at det ikke er noen fin lyd. forsterkeren så gei ut den:) Lenke til kommentar
oandre Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 har lest at B&W har ganske klar og fin lyd. har kikket på DM309, er disse å anbefale? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Receiver. Høyttalere 1. Høyttalere 2 -Plassbesparende stativhøyttalere med god lyd. Høyttalere 3. -Tar mer plass, knallgod lyd og trøkker endel mer. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Til denne receiveren kan du etter på kjøpe deg ett par Cerwin-Vega classic 10", ikke noe ekstremt bass, men fin lyd! Ikke noe fin lyd, men ekstrem bass tror jeg du mener! Ville ikke valgt denon, heller noe H/K eller noe i den duren... Jalla sitt forslag støttes. Lenke til kommentar
oandre Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 er det lønnsomt å kjøpe brukt utstyr? er den brukte H/K forsterkeren brukbar? vil helst ha et par gulvstående høytalere som ikke tar stor plass. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) brukt hifi er veldig lønnsomt ja. finner du noen pent behandlete produkter kan du få ekstremt mye for pengene. Teknologien forandrer seg ikke like mye på et år eller to på et par høyttalere som på datadeler f.eks.. Den H/K´n er veldig brukbar. edit: Patos får til stadig mye skryt her inne, skal ha pen lyd med trøkk i, uten at jeg har hørt de selv da.. Endret 29. august 2005 av someday. Lenke til kommentar
oandre Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 oki:) så d e ikke fin lyd fra denon forsterkere? har lest at H/K ikke er noe bra på lydbilde, men har bra trøkk. kan dette stemme? Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 denon er ikke det verste du kan kjøpe, men du finner bedre og strømsterkere forsterkere i den prisklassen. personllig så liker jeg H/K lyden meget godt. men det er vel smak og behag. ta den en lytterunde hvis du har muligheten. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Patos er godsaker det. Norske kvalitetsprodukter H/K'en er nok det beste du får for den summen vil jeg påstå. -Ellers hadde jeg ikke forslått den, hehe, her er det ikke noe juks og tull, kun kvalitet Lenke til kommentar
oandre Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 H/K og patos, er det en bra kombinasjon? Lenke til kommentar
hamort Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) H/K og patos er en god løsning det. Hvis du ønsket deg plassbesparende gulvstående høyttalere er System audio en god høyttaler som er tynnere enn sine konkurenter. Hvis du har et lite rom så husk at en høyttaler med bassrefleks bak må ha en avstand til bakvegg for å spille godt. Endret 29. august 2005 av hamort Lenke til kommentar
oandre Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) har ikke så veldiglyst til å kjøpe brukte komponenter. i første omgang er det forsterker jeg skal kjøpe. fronthøytalerne jeg senere skal kjøpe blir patos. greier H/K AVR 135 å drive patos å jamoene samtidig? kikket litt på denon avr 2106. er harman kardon forsterkeren bedre en denon forsterkeren? er Patos Basic B-310 lurere å kjøpe en Patos Basic B-410, siden B-310 har bassrefleksporten forran, slik at de kan stå helt inn til veggen. anlegget skal jo stå i et lite rom Endret 29. august 2005 av oandre Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Skjønner godt at du er skeptisk til å kjøpe brukt, men går du for 4550 vil du få et fyrverkeri av en forsterker til prisen. Sjøl hadde jeg ikke vært i tvil et sekund, har handla endel brukt sjøl oppgjennom uten å fått en eneste heftelse med sakene. 135' er en ok forsterker til prisen men milevis unna 4550'en, dog noe av det bedre du får for den prisen nytt. Anbefaler på det sterkeste å handle inn 4550'en og heller avvente høyttalerne. Tviler på at du vil bli misfornøyd med det valget Lenke til kommentar
oandre Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) oki:) kan du tippe hvor mye 4550'en er verd? skal tenke på å legge inn et bud Endret 29. august 2005 av oandre Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 I og med at en AVR 235 med tilsvarende spec koster 6 lapper vil nok ikke et bud på 4500 være av veien. Ser jo ut til at det allerede er en som har budt det og selger har tilsynelatende akseptert. Førstemann til mølla! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå