Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linja detter ned, helt random (Telenor ADSL)

Anbefalte innlegg

Siden forrige fredag (i 4-tiden), så har linja mi detti ned med ujevne mellomrom. @-lampa på sppedtouch ruteren slutter å lyse, og i loggen står det "xDSL linkstate down" eller noe sånt. Så går det 2 minutter, så kommer den tilbake og logger inn osv. Det er som sagt med helt ujevne mellomrom (kan være alt fra 1 minutt til 1 time), og det er utrolig plagsomt.

Noen andre som har det samme problemet, eller vet om en løsning?

På forhånd takk.

Edit:

Det ser forresten sånn ut i loggen til ruteren:

untitled.JPG

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjedde med meg fra forigge mandag helt til Telenor sendte en montør fra Telavie på fredag.

Det kan være at sentralene er på oppgraderings status.

Problemet hos meg var fordi jeg hadde koblet en telefon direkte inn i telefon kontakten og ikke gjennom splitter.

Men han visste ikke hva så feilte, fordi eg har hatt den telefonen der i 3år uten problemer.

Lenke til kommentar
Hmm, mulig det er sentralen, for jeg har ikke byttet om på noe utstyr. Jeg har sendt mail til kundestøtten, men har ikke fått noe svar enda.

ring 05000

Vent på e-mailen du, 05000 er svindyrt. Har du fått et brev fra Telenor at de holder på å bygge ut sentralen eller?

Lenke til kommentar

Vent på e-mailen du, 05000 er svindyrt. Har du fått et brev fra Telenor at de holder på å bygge ut sentralen eller?

Svindyrt vil jeg no ikke si da. noen ekstra øre i minuttet er alt jeg ser.

Kan være dårlig linje, man kan også være dårligt utstyr. Har du fasttelefon på samme linje også?

Endret av Big_JJ
Lenke til kommentar
Hmm, mulig det er sentralen, for jeg har ikke byttet om på noe utstyr. Jeg har sendt mail til kundestøtten, men har ikke fått noe svar enda.

ring 05000

Kaller du 39 øre per minutt svindyrt, i forhold til Nextgentel's kunderservice?

Hos Telenor trenger du gjennomsnittlig max vente 10min i køen, så får du svar.

Og etter du har ringt 2+ ganger så får du skikkelige svar og hjelp, de sender tilogmed montør uten ekstra kostnad.

Så eg anbefale deg å ringe 05000.

Lenke til kommentar

Svindyrt vil jeg no ikke si da. noen ekstra øre i minuttet er alt jeg ser.

Kan være dårlig linje, man kan også være dårligt utstyr. Har du fasttelefon på samme linje også?

Ja, jeg har fasttelefon på samme linje. Men det fungerte helt fint i nesten ett år (så lenge jeg har hatt linja), helt til forrige fredag, da problemene begynte. Jeg gjorde ikke noe med linja/kabler/instillinger etc. Den bare ble sånn mens jeg satt og spilte World of Warcraft.

Har prøvd å resette ruteren til fabrkkinstillinger, og har prøvd å bytte alle kabler. Ingen forskjell.

Edit: Skal ringe 05000 imorgen

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...