Kenny Bones Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Hei! Faren min har et gammelt videokamera som bruker 8mm super (hva nå enn det betyr) Og han skulle ha overført disse gamle opptakene til DVD. Det er noe jeg kan gjøre, men jeg skulle gjerne ha hatt en slik VHS kasett der man kan putte en gammel 8mm super kasett inni for å spille av på videospiller. Problemet er at jeg ikke helt vet hva det heter og hvor jeg kan skaffe det. Noen forslag? Endret 29. august 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
mintman Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Før var disse å få kjøpt i vanlige elektrobutikker som Expert, Elkjøp, Lefdal osv. Men nå som VHS er på vei ut kan det være mer usikkert om de har de inne. Stikk innom en av disse og hør om de kan bestille for deg. Endret 29. august 2005 av gstavdal Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Har sjekket, men det viser seg at det vistnok ikke finns idet hele tatt. For 8mm er et annet format enn VHS og fungerer ikke på den måten og dermed finnes det heller ikke slike adaptere til dem heller. Eneste mulighet er vel å bruke et videokamera som tar 8mm kasetter og kjøre det inn på pc og bruke Pinnacle sikkert. Jaja, takk uansett! Lenke til kommentar
mintman Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Ok, det var kanskje HI8 det fantes et slik adapter til. En stund siden jeg jobbet på Lefdal, så husker ikke skikkelig. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Ok, det var kanskje HI8 det fantes et slik adapter til. En stund siden jeg jobbet på Lefdal, så husker ikke skikkelig. NEI! Det har aldri eksistert adaptere for å spille av 8/HI8, 8mm film, Beta, V2000, N1700 osv. i en VHS-maskin. Innspillingsteknikken er totalt forskjellig, så i beste fall ville man oppnå litt flimring. VHS-C, derimot, kan spilles i en vanlig VHS-spiller. Eller man kan ta opp fra TV-en til VHS-C og sitte med videokamera med hodetelefoner og se på film på toget... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå