mbst Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Først av alt - dette er ikke en tråd om piratkopiering. Spillet det gjelder har jeg kjøpt og betalt for selv, og det er eget bruk det gjelder. Er lei av alltid å sette i CDen når jeg skal spille et spill. Spillet det gjelder i dette tilfellet er Operation Flashpoint. Har derfor tatt et image i CloneCD. Får da CDen i form av fire filer: .img 752MB .sub 31MB .cue 1kB .ccd 1kB Lurer på hvilke av de forskjellige filene jeg må ta vare på. Img er greit - dette er selvsagt selve imaget. Den jeg er mest i tvil om er .sub-fila. Er dette CDens "sub-channels" eller hva det nå kalles, der SafeDisk-beskyttelsen ligger? Hvis jeg fjerner denne fila, vil da spillet ikke lenger virke? Vil imaget da fungere på samme måte som hvis man hadde brent spillet med en brenner som ikke klarer sub-channels / SafeDisk, med følgen at spillet spør etter CDen? .ccd virker som en fil CloneCd laget. Kan denne slettes? Og hva med .cue? Og helt til slutt - hvilke av disse filene vil senere trenges hvis jeg skulle føle for å brenne ut en fullt fungerende CD? På forhånd takk! PS- Håper denne tråden ikke stoppes - det er bare snakk om eget bruk, håper dere føler dere kan stole på at jeg snakker sant! :smile: Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Hvorfor laster du ikke bare ned en "NoCd patch"? Da slipper du å putte i cd'n vær gang. Det kan du gjøre f.eks.HER Lenke til kommentar
mbst Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Ja, har brukt no-CD patcher lenge, men det blir ofte litt ekstra bryderi ved patching til nye versjoner. Tenkte jeg skulle slippe dette. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 .ccd og .sub trenger du vanligvis ikke. SubData er ofte f.eks CD-Text. BlindWrite fungerer ofte bedre til en del cder, særlig de med "dårlige sektorer", så det er kanskje noe å tenke på. Da slipper du fire filer også. DaemonTools og DaemonUI er et must :wink: Lenke til kommentar
mbst Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Quote: Den 2002-08-10 17:58, LarsC skrev:.ccd og .sub trenger du vanligvis ikke. SubData er ofte f.eks CD-Text.BlindWrite fungerer ofte bedre til en del cder, særlig de med "dårlige sektorer", så det er kanskje noe å tenke på. Da slipper du fire filer også.DaemonTools og DaemonUI er et must :wink: Men ligger ikke kopisperren ofte i sub-channelen? I så fall vil vel et image uten sub-data være like mye verdt som et image laget av en brenner som ikke leser sub-data riktig? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-10 19:46, mbst skrev:ikke kopisperren ofte i sub-channelen? I så fall vil vel et image uten sub-data være like mye verdt som et image laget av en brenner som ikke leser sub-data riktig? Den gjør ikke det med safedisk beskjyttelser, bare i securrom beskyttelser. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-10 19:46, mbst skrev:Men ligger ikke kopisperren ofte i sub-channelen? Killer_DT svarer på dette (jeg er ærlig talt ikke sikker selv :wink: ). DaemonTools kan emulere diverse kopibeskyttelser. Quote: I så fall vil vel et image uten sub-data være like mye verdt som et image laget av en brenner som ikke leser sub-data riktig? Hvis kopibeskyttelsen ikke ligger i subchannel, ja. Poenget er at hvis du bruker et annet program, som f.eks BlindWrite, slipper du hele problemstillingen. Det er nettsider som har oversikt over hvilke kopibeskyttelser forskjellige spill har. Engen linker til en slik side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå