Prosessoren Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Skal ha en felles lazersriver på jobben. Det ligger allerede oppe et nettverk med delt internettkobling ut på alle maskinene ( 6 stk). Alle pcene er koblet sammen via en hub på datarommet, hvor det er 1 inngåendelinje med interentt i hubben, og 6 utgående linjer til de forskjellige kontorene. Lazersriveren er utstyrt med et nettverkskort, det jeg lurer på er hvordan jeg skal koble til nettverkskabelen i forhold til hubben og de andre pcene. Må det kjøpes en egen Skriver hub eller lignende ? Eller kan jeg bare plugge nettverkskabelen rett inn i en av de ledige portene i hubben med de andre netterkskablene til de andre pcene. Trenger jeg enegen printserver for dette ? Takker for svar. Endret 29. august 2005 av Prosessoren Lenke til kommentar
233995 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Du kan bare koble skriveren rett innpå hub`en, å da kan du konfigurere skriveren fra en annen pc. Viktig at du gir skriveren en fast IP. Hvilken skriver er det? Lenke til kommentar
Prosessoren Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 En OKI C5500 ! Multifunksjonsskriver. Så da trekker jeg bare en vanlig nettverkskabel fra skriveren og kobler den rett på hubben hvor de andre pcene er koblet til ? Og så konfigurer jeg skriveren fra en annen pc, ved å logge på skriven ved å taste inn ipen i F.rks Internet explorer ? Lenke til kommentar
233995 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 En OKI C5500 ! Multifunksjonsskriver. Så da trekker jeg bare en vanlig nettverkskabel fra skriveren og kobler den rett på hubben hvor de andre pcene er koblet til ? Og så konfigurer jeg skriveren fra en annen pc, ved å logge på skriven ved å taste inn ipen i F.rks Internet explorer ? Stemmer. Og etterpå legger du til skriver, og skriver inn ip-adressen som adresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå