Yazfat Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Jeg har hatt NextPhone siden juli, og har hatt mye problemer. Det startet med skurring og hakking a`la NMT telefon utenfor dekning. Telefonen har vært død til tider, noen ganger virker den. Første gangen sa NGT at routeren ikke var satt opp til IP Telefoni, og da skulle han fikse det. Andre gangen jeg ringte inn for å klage, var det et strømbrudd i Oslo som hadde skylden for at jeg ikke hadde telefon. Greit nok det, tenkte jeg. Tekniske problemer kan alle ha. Tredje gangen kunne de ikke hjelpe meg, men de registrerte at det var endel trafikk på serveren min. Les BitComet... Men dette skal ikke ha noen betydning for telefonen min sa de. Nå er telefonen død igjen, har prøvd det vanlige med restart av router og telefon boksen. Ringte NGT. Din plass i køen er nr 49. Klikk, da la jeg på. Noen ganger angrer jeg på at jeg gikk fra Telenor til Nextgentel Edit....... Det ordnet seg da nextgentel nedgraderte firmware fra v8.5 til v8.3.3r1 på min Netopia 3351 Endret 29. august 2005 av Yazfat Lenke til kommentar
Remo Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Har akkurat de samme problemene Har blitt lei nå og kommer til å bytte levrandør. hmmm. Håper det ikke var bindingstid Lenke til kommentar
Maranai Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 ngt er bedre enn telio. Telio svindler deg. Jeg fikk tilsendt Telefonen og prøvde å koble sammen, slet med det i 2-3 uker. Ringte Telio og snakket med dem og de var klar over at jeg hadde tekniske problemer. Til slutt orket jeg ikke mer av dritten telio og prøvde å sende tilbake.. men angrefristen var ute og jeg ble svindlet for penger. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg har Ngt bredbånd og nextphone, og det funker helt greit hos meg. På førsten var det litt skurring, men det har blitt mye bedre. Kan ikke legge merke til noe forskjell, fra vanlig tlf og nextphone. Det var etter at jeg oppgraderte til Bravo. Lenke til kommentar
Manders Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Er ny kunde hos NGT med Nextphone. Dette fungerer fint hos meg. Bra lyd i min telefon og den andre enden bekrefter god lyd fra meg! Til forskjell ba jeg om å få "kjøpe" en Thomson ST580 router med 54Mbit wlan integrert i stedet for Netopia som blir delt ut. ST580 har innebygget støtte for QoS som er vesentlig for kvaliteten for telefonsamtalen! Nå vet jeg ikke hvor bra dette støttes i Netopia? Endret 30. august 2005 av Manders Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Det er fremdeles noe skurring i telefonen min, så helt bra er det ikke enda. I routeren min står det 5344/768 Kbps, så linja/hastigheten skal det ikke være noe problemer med. Lenke til kommentar
Manders Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Det er fremdeles noe skurring i telefonen min, så helt bra er det ikke enda. I routeren min står det 5344/768 Kbps, så linja/hastigheten skal det ikke være noe problemer med. Det kan ikke være problemet med telefonen? Her selv telefon av billigste sort... Doro.. Endret 31. august 2005 av Manders Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Det er fremdeles noe skurring i telefonen min, så helt bra er det ikke enda. I routeren min står det 5344/768 Kbps, så linja/hastigheten skal det ikke være noe problemer med. Det kan ikke være problemet med telefonen? Her selv telefon av billigste sort... Doro.. Jeg har en Doro med kabel, og en Panasonic trådløs. Begge telefonene var greie før jeg fikk Nextphone. Mulig det hadde blitt bedre med noen annet en Netopia 3351. Lenke til kommentar
Manders Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Selv så valgte jeg å "kjøpe" en Thomson ST580 "tre i et" router fra NGT. Mener har støtte for blant annet QoS som er noe vesentlig når man har IP telefon. Uansett så merker jeg ikke noe tull med telefon samtalen! Lenke til kommentar
Errae Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Sliter med ngt og nextphone. For det første så kobler internette seg ut 5 ganger i timen, må restarte ruteren da. Og så har jeg nå ventet i to uker for at nextphonen skulle fungere )= Det blir KUN et år med de toskene! Det er håpløst å få service! De skulle sende ny ruter til meg iløpet av noen dager sa de. Nå har det gått 1 1/2 uke og ingen ruter enda )= Lenke til kommentar
GuJoDy Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har ikke problemer med NextGenTel Internett. Dette fungerer meget stabilt og godt. Men NextPhone er meget ustabilt. Har flere ganger opplevd at vi ikke kan ringe ut. Inngående samtaler fungerer. Symptomene er slik: Taster nummer for å ringe -laaang pause -så kommer en serie med stigende 3-tone signal. De gangene telefonen virker så klager mottaker på at det kommer en del pipetoner. Har til nå brukt noen hundre kroner på å sitte i kø hos kundeservicen til NGT. Mistenker NGT å ha tatt i bruk en teknologi som de ikke mestrer. Lenke til kommentar
mammut Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har hatt Telio siden det ble lanset og har NGT, Bare positivt og si om telio...aldri noe problem Lenke til kommentar
OleNOR Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har Netopia 3351 med nextphone og Bravo abb. Opplever lite problemer. Kan være at jeg ikke har fått linje noen ganger. MEn på det jevne er dette godt. Lydkvaliteten er ca samme som for analog tlf. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Har siden siste innlegg måtte ringe NGT 2 ganger til. Virker som problemet ligger i dhcp serveren i modem/router (netopia 3351) Den nekter å gi ut ip. Får da en 169.xxx.xxx.xxx av windows. Da virker heller ikke ip-telefonen. Maskiner som er satt opp med fast ip virker som de skal. De på support får fikset problemet, men det holdt kun en dag sist Ble på lørdag lovet en ny router, så da for man håpe det hjelper. Edit... Har prøv firmware v8.3.3r1 og v8.5 Problemet er der uansett. NGT mente at det var firmware v8.3.3r1 det var noe galt med, så det oppgraderete til v8.5. Så mente det at det bugs i v8.5 så de nedgraderte til v8.3.3r1 Ringte i dag for å høre om de kunne gjøre noe så jeg fikk telefon igjen. Figuren jeg pratet med i dag sa at han mest sansynlig har ordnet problemet permanent. Jeg ble jo litt nyskjerrig og spurte hva han hadde gjort, joda.. han hadde oppgradert firmware til v8.5. Har ikke NGT en logg på hva de har gjort og prøvd? Nå blir jeg forbanna og dritt lei. Noen som vet hvor lang tid det tar å få tilsendt en ny router? Endret 12. september 2005 av Yazfat Lenke til kommentar
TriGem Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hadde problemer med nextphone adapteren selv i begynnelsen. Når jeg klagde kom den dagen etterpå med taxi (expresspakke). Det var en hyggelig overraskelse med tanke på telefonsupporten dems. Lenke til kommentar
prefect Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Endret 27. september 2005 av prefect Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Jeg har Ngt bredbånd og nextphone, og det funker helt greit hos meg. På førsten var det litt skurring, men det har blitt mye bedre. Kan ikke legge merke til noe forskjell, fra vanlig tlf og nextphone. Det var etter at jeg oppgraderte til Bravo. har noen venner her som skal ha seg nytt ADSL med nextphone.... og så lurte jeg på om det er noen problemer om du snakker i tlf samtidig som du laster ned? evt kan noen fortelle meg hvor mye båndbredde nextphone bruker? Mvh Kandalf Endret 15. september 2005 av Kandalf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå