Gå til innhold

Nytt, midlertidig skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har ei maskin med AGP 8x slot, og et eldgammalt Gforce3 skjermkort. No har eg ny skjerm som eg ønsker å kjøre 1600x1200 oppløysing på. Dette klarer jo ikkje skjermkortet å levere i skikkelige spill.

Eg kjem til å bytte hovedkort etc. om eit drøyt år, trur eg, og då blir det naturligvis med PCI express. Derfor vil eg ikkje legge ut på et megakort no.

-->Er et 6600gt ok i det meste, eller må eg legge ut for et 6800gt?

Ønsker jo selvfølgelig en skikkelig spillopplevelse, men er ikkje nødt til å kjøre alle innstillinger på maks...

Spela mine no er Doom 3, GTA San Andreas, Medal of honor, hitman contracts etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Personlig hadde jeg nok gått for ett 6800 kort hvis jeg måtte velge mellom de to.

Men som du sier skal du bytte hovedkort til året så da hadde vel ett 6600 kort holdt så lenge.

Er jo noe billigere 6600 kortet også og duger nok greit til dine spill hvis du ikke er så ille kravstor til detaljer/oppløsning i spillet :)

/jan

Lenke til kommentar
Det kommer an på hva slags system du har for øvrig, altså prosessor og minne.

Systemet mitt ellers er litt nyare enn skjermkortet. Det er en 2GHz northwood og 2x512Mb DDR400 minne. Det holder til eg skal oppgradere alt. Det er bare skjermkortet som ikkje holder mål i denne omgang.

Eg ser at 6600GT koster ~1500,-, og 6800GT er på tilbud hos komplett no for 2300,-.

Lurar på kor stor forskjell eg vil merke i spill på 1600x1200. Om 6800gt takler mykje meir detaljer/AA og skygger vs. 6600gt. Nokon som har erfaringer?

Lenke til kommentar
hadde jeg vøre deg hadda jeg spart alle penga å kjøpt meg skjermkort etter

at du har fått deg nytt hovedkort pga: waste 1600 +++ på et kort du skal berre ha i 1 år :S

min meining er å spare pengene :)

hadde vært det beste ja!

men du kan jo sikkert gå på qxl å kjøpe et brukt ett da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...