Stian81 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Har et Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort med en AMD Athlon 2600+ (2.1 Ghz). Jeg har DDR2 PC3200. Problemet er at I det øyeblikket jeg setter inn 2 rambrikker(Begge ram-brikkene er pc3200 cl 2.5 Twinmos), eller flytter den ram brikken jeg har til en anne slott oppstår det problemer. Det popper opp en blå feilmeldingsskjerm, enten med en gang jeg starter opp windows xp, eller etter en liten stund. Har hatt hovedkortet + ram til testing og de fant ingenting. Tidligere hadde jeg et Geforce 3 Ti200 skjermkort. Jeg fikk høre av en kompis at han hadde hatt lignende problem med et annet skjermkort, og da han skiftet ordnet det seg. Nå har jeg kjøpt med et Sapphire Radeon X800XL 256MB, og har fortsatt samme problemet, og jeg aner ikke hva det er. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Har du forsøkt å resette BIOS etter å ha satte inn brikke nr. 2? Lenke til kommentar
Stian81 Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Hvordan resetter man BIOS? Tar ut batteriet til hovedkorte i 30 min? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Du kan ta ut batteriet noen minutter, men det er også en liten 'jumper' ved siden av batteriet som du flytter et hakk, og så tilbake. Står bedre forklart i manualen til hovedkortet. Lenke til kommentar
KusaRS Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Har et Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort med en AMD Athlon 2600+ (2.1 Ghz). Jeg har DDR2 PC3200. Problemet er at I det øyeblikket jeg setter inn 2 rambrikker(Begge ram-brikkene er pc3200 cl 2.5 Twinmos), eller flytter den ram brikken jeg har til en anne slott oppstår det problemer. Det popper opp en blå feilmeldingsskjerm, enten med en gang jeg starter opp windows xp, eller etter en liten stund. Har hatt hovedkortet + ram til testing og de fant ingenting. Tidligere hadde jeg et Geforce 3 Ti200 skjermkort. Jeg fikk høre av en kompis at han hadde hatt lignende problem med et annet skjermkort, og da han skiftet ordnet det seg. Nå har jeg kjøpt med et Sapphire Radeon X800XL 256MB, og har fortsatt samme problemet, og jeg aner ikke hva det er. Noe er rart med de spesifikasjonene du nevner. CPU-en du nevner kjøer med en FSB på 333MHz , minne på 400MHz og HK-et på 400MHz. Dette kan imidlertid fungere, men da vil nok minnet og northbridgen kjøre på 333MHZ som CPU-en gjør. (fint om noen kan kommentere dette før folk tar det jeg sa for 100% god fisk) Det som kanskje er den største feilen, er at du har DDR2-minne. AMD støtter foreløpig ikke DDR2-minne og vil ikke gjøre det før socket M2 kommer. Men jeg hadde nylig problemer med blåskjerm før jeg fikk kommet inn i XP. Det viste seg til slutt å dukke opp kun når jeg installerte visse oppdateringer til XP. Hvis du er sikker på at du har DDR2 RAM, som du skriver, så må du bytte de brikkene. Hvis ikke kan du prøve å reparere XP som jeg gjorde for å fikse mitt problem. Lenke til kommentar
Stian81 Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Det viste seg at jeg var litt for glad i "klipp og lim"... Har DDR-DIMM RAM og ikke DDR2... Hvordan reparerte du windows xp? Har prøvd kjøre med 400 Mhz men da vil ikke maskinen starte opp i det hele tatt... Vurderer å ta hagla i bruk.... Lenke til kommentar
Stian81 Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Har du forsøkt å resette BIOS etter å ha satte inn brikke nr. 2? Funka som bare det!! Men så oppstod et nytt problem, prosessoren var på 1250 Mhz. 100 Mhz x 12,5 og ram hertzen på 100. Tidligere hadde jeg prosessor instillingene på 166 Mhz x 12,5 som gav 2600+ og hertzen på rammen på 200. Det så ut til at dette ikke fungerte helt... Hovedkortet mitt er jo på 400 FSB og ram brikkene er jo som sagt DDR-DIMM ram CL 2.5 512 mb, men nå må jeg kjøre herzten på rambrikkene ned med 50% til 100, for at jeg ikke skal få blåskjerm. Nå har jeg altså følgende instillinger: Prosessor 200 Mhz x 11 =2.2 Ghz (litt overklokka) og ram hertzen på 50% altså 100. Det ser ut til å fungere, men er det noen som vet hvilke instillinger (BIOS) jeg bør ha?? Prosessor, ram, FSB spread? (FSB spread kan være 0.50 - 1.00 eller disabled) Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Rambrikkene (PC3200) dine skal kunne kjøre på 200 MHz, dvs. synkront med FSB. Det gir også best ytelse på nForce2 systemer. BIOS skal da se ca. slik ut: Lenke til kommentar
Stian81 Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Takker så meget!! Det funka som bare det!! Takk for all hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå