andreas76 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Som topic. Hvilken diameter har kompressor hjulet på en KKK K14 turbo? Har søkt på google, men finner ikke noe der. Linker er derfor av stor interesse. Turboen står på en '96 Audi A6 2,5 TDi, rekke 5'er 140 hk. Tenkte på å bytte til en garrett turbo, så jeg trenger å vite dette for å plukke riktig garrett turbo da Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 En Garret T2 skulle funke fint på din bil Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Inne på www.turbobygarrett.com finner jeg at jeg burde gå for en GT28XXR, hvor xx står for forskjellige kompressorhjul. Hva er da en T2? Jeg lurer da på hvilket kompressorhjul jeg skal gå for. Kompressorhjulet har mye å si for responsen så vidt jeg vet. Velger jeg for stort vil jeg få turbolag, eller forsen oppspooling, mens hvis jeg velger for liten, så vil jeg få rask respons, men liten toppeffekt. Se http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...ers.html#medium En annen ting er Trim! Altså forskjellen på ytre og indre diameter. Tror jeg er litt på dypt vann her... Endret 29. august 2005 av andreas76 Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Har fått vite fra KRB Trading at kompressor exducer er under 40mm. Det er jo _lite, og jeg finner ingen Garret turbo som har så små kompressorhjul. Noen som kan komme med forslag om hva jeg bør gjøre? F.eks andre turbomerker som kan anbefales... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå