TommyL Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Heisann. En jeg kjenner påstår at DSL, eller rettere sagt telefonkablene, kan være "værsyke", slik at man kan få dårligere hastighet/ping ved dårlig vær. Fleip eller fakta, noen som vet? MVH TommyL Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 lol....værsykt internett. Det har ikke jeg merka noe til, Kan kanskje være vist kabelen er strekt i lufta og det svinger brått i tempratur. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Hvis det er dårlig isolasjon e.l så er det mulig at ting blir fuktig etc når det er dårlig være og det påvirker de elektriske karakteristikene som kablene har. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 kan også være mangen skjøtepunkt på kabelen og som kan være skyld i det i kombinasjon med dårlig isolering. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Kanskje det er hull i kabelen så det lekker vann innenfor den ytre isolasjonen og endrer karakteristikkene til kabelen? Eller kanskje det er dårlig kontakt i utendørs koblingspunkter eller noe sånt som påvirkes av termisk ekspansjon. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Fleip eller fakta, noen som vet? fakta, har selv hatt ISDN-linje som sviktet i fuktig vær. Da de gravde opp jordkabelen så var den skadet pga at de som gravde den ned hadde sluppet større skarpe steiner rett på kabelen da de fyllte igjen grøfta, det var en gammel kabel så kabelsand o.l var tydeligvis ikke brukt og ei heller hadde man sortert fyllmassen for og skjerme kabelen. Det samme gjelder luftkabler som er gamle eller dårlige. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg har problemer med ADSL linjen min når det regner... Kjempegøy! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 "Værsyke" linjer finnes ja. Det er som regel alltid pga. fysiske feil på linjestrekket, der symptomene forværres av dårlig vær. Beste måten å få ordnet det på er å logge trafikken godt, og hvordan den svinger, og så presentere dette til din ISP på en god måte. En kamerat av meg hadde en linje som slet veldig. Den klarte dårlig hastigheter, men når det ble dårlig vær i tillegg fallt den helt ut. Da linjen ble fikset (det var en delvis kortsluttning på linjen) forsvannt også påvirkingen av været på linjen. -Stigma Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Okay, ser ut til at det kan være noe i det da. Takker for svar. MVH TommyL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå