Lollapalooza Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Hei Når jeg prøver å installere div. programmer fra packages.debian.org, får jeg en feilmelding som sier at jeg mangler diverse pakker ved navn libc6.....osv. Spørsmålet er, Er det en måte jeg kan få installert disse på uten at jeg må laste ned hver enkelt fil for seg selv? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Du burde ikke bruke debian-pakker på ubuntu, hva er det du skal instalere? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Som sagt, Debian-pakker virker ikke på Ubuntu-systemer. Installer pakker fra Ubuntu-lagrene med apt-get - de fleste Debian pakkene finnes i Ubuntu-versjoner. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Jeg har da brukt en masse debian pakker i ubuntu, så det er nok ikke problemet... det er jo ikke alle pakker man får "apt-get'et" heller... får samme problemet med pakker fra packages.ubuntu.com Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg har da brukt en masse debian pakker i ubuntu, så det er nok ikke problemet... Kanskje det er problemet Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Neida, hvorfor skulle det være det? de fungerer jo.... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Debian-pakker fungerer, men krever ofte andre versjoner av dependenciene enn de som ligger i apt-get i ubuntu. Vær forsiktig, du kan i verste fall rive ned "korthuset", og f.eks ikke få starte X. Been there, done that.. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 aha, skjønner.... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Bare for å tilføye litt. Det er ikke farlige å installere debian-pakker (f.eks Opera eller Skype), men hvis den krever dependencier som Ubuntus apt-get ikke har, bør du holde deg unna. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 ok, så hvis jeg da gjerne skulle hatt et program i ubuntu, som krever dependencies fra debian, bør jeg enten bytte til debian eller la være å installere programmet...? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Ja, men er du sikker på at ikke ubuntu har dependenciene som kreves? Har du søkt gjennom synaptic? (System - administration - Synaptic). Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 ja, jeg har søkt igjennom, og de står ikke der. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 libc6 ligger hos meg. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 libc6 ligger hos meg også, men den har visst en for gammel versjon til å kunne brukes med feks valknut til debian. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Det finnes Ubuntupakker for det meste gjelder bare å finne de! http://ubuntu.sun.ac.za/wiki/index.php/TipsAndTricks Endret 30. august 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 jepp, det er det å finne de igjen...men for en lang guide dette var, jeg er å betrakte som nybegynner, og vil helst ikke rote meg borti noe som kan "føkke" oppsettet helt... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Du trenger bare så se under DC. Klikk deg inn på ftp-servern og last ned de to pakkene. Installer først dclib-pakken og så valknut-pakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå