terjel Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Det er nok et langskudd å tro at hw.no kan hjelpe meg med dette, men siden dere har løst de utroligste ting for meg før..så gjør jeg et forsøk Jeg kjøpte meg ny pc på komplett.no rett før sommeren, den har fungert utmerket hele veien..også når jeg pakket den ned for flytting. Når jeg så pakket ut pcen og forsøkte å sette den opp i ny kåk, funket den imidlertid overhode ikke... PCen starter bare såvidt opp. Rett etter oppstart står den og lager lange pipelyder, med små inlagte pauser. Hverken tastatur eller skjerm lyser, så det betyr vel at disse aldri starter opp. Noen forklaring på hva som kan ha skjedd? Den fungerte altså utmerket før den ble satt på flyttelasset. Endret 29. august 2005 av terjel Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Har du sjekket at det ikke er noe løst inni maskinen? Dessuten så er vel pipelyden en feilkode. Sjekk manualen for å finne ut hva den betyr. Endret 29. august 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
terjel Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Har sjekket inne i maskinen, men kunne ikke finne noe som var løst der..var imidertid et par ledninger med kontakter som ikke varl plugget inn noe sted..men fant heller ikke noe sted de kunne plugges inn. Mulig at pipelyden betyr noe, skal sjekke manualen når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Har sjekket inne i maskinen, men kunne ikke finne noe som var løst der..var imidertid et par ledninger med kontakter som ikke varl plugget inn noe sted..men fant heller ikke noe sted de kunne plugges inn. Mulig at pipelyden betyr noe, skal sjekke manualen når jeg kommer hjem Bruk hk manualen hvis du ikke er 100% sikker på hvor du skal koble ledninger. Det er ofte bra at det kommer en pipelyd Det kan bety at maskinen selv vet hva problemet er og at det derfor er mulig å fikse. Har hatt samme problemet og det løste seg når jeg tok ut alle komponenetene, inkludert ram og cpu, blåste vekk støv, og satt de på plass igjen. Ett litt dårlig tips men det skader ikke å prøve Lenke til kommentar
terjel Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Ganske utrolig egentlig, rådet ditt funket! Vippet ut rambrikkene, blåste litt på dem..satt de inn igjen, og vips så virker maskinen som aldri før! Skjønner lite av de greiene der Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå