Howard Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Tyan har lansert et hovedkort basert på Intels E7230 "Mukilteo"-brikkesett. Kortet rettes spesielt mot bruk i rackmontérbare servere i 1U-format. Les mer Lenke til kommentar
jornt Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Etter en kjapp titt, lurer jeg litt på om denne setningen stemmer: "Kortet rettes spesielt mot bruk i rackmontérbare servere i 1U-format." Synes det er litt merkelig at kortet har to PCI express-porter, og fire PCI-porter, samt vertikale og ikke skrå minneslots når kortet er ment for 1U-servere? Jeg bare lurer.. Lenke til kommentar
hce Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Nå har det faktisk kommet 1GB RAM-moduler som kan stå vertikalt i 1U uten å stange i taket. Synes både spesifikasjonene og layout så herlig ut. Skulle gjerne hatt en slik maskin med en Pentium D 830. Edit: Tyan har også hatt for vane å lage to utgave av slike hovedkort, der ene modellen koster noen hundrelapper mer og har vinklede RAM-slotter. Endret 29. august 2005 av hce Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Ganske imponerende liten den aluflisa som står på NB. Og Volari brikken ser jeg ikke i det hele tatt, så den kjører trolig 100% passivt. Bra gjort når du sammenligner med f.eks nForce4 Ultra hvor jeg fant ut at Zalman NB01 ikke var nok passivt i sommer. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Dette kan være en løsning for rack-server'n min, men den skal jo skiftes ut med opratron. Men vi får se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå