Gå til innhold

Kostnader for vevdesignoppdrag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det spørs selvsagt hvor mye PHP-arbeid som må gjøres... Fra tusen og oppover, alt ettersom.

Hum, et god publiseringssytem for nyheter, nye ansatte, ord og uttrykk, filer osv, i tillegg til søkefunksjon og skjeamer.

La oss i tillegg si at et intranett med ca de samme funksjonene skal kodes.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at timebetalt ikke er ambefalt med mindre det er snakk om veldig seriøse selskap der man har en viss sikkerhet.

Kan fort bli krangel om man faktisk har brukt så mange timer osv.

Best å bli enig om en pris på forhånd med mindre det er et veldig stort prosjekt altså.

Jeg vil si at et system der man skal utvikle et skreddersydd cms system vil koste ifra 5000-7000 og oppover alt etter hvor mye funksjonalitet som kreves.

Skal siden designes osv også kommer dette i tilleg. 1000++ for design.

Dette er for sånne halvproffe firmaer da :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Det spørs selvsagt hvor mye PHP-arbeid som må gjøres... Fra tusen og oppover, alt ettersom.

Hum, et god publiseringssytem for nyheter, nye ansatte, ord og uttrykk, filer osv, i tillegg til søkefunksjon og skjeamer.

La oss i tillegg si at et intranett med ca de samme funksjonene skal kodes.

Alt mellom 1-10.000 kr. Kommer også an på arbeidsgiver.

EDIT: 1000 kr var kanskje litt lite når jeg tenker meg om..

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Jeg mener at prisen en kunde må betale for f.eks. et CMS avhenger en god del av erfaring hos programmereren. Det første CMSet jeg solgte var crap i forhold til hva jeg kunne laget i dag, men jeg fikk heller ikke mer enn tusenlappen for det. Siden den gangen har jeg tilegnet meg langt mer erfaring, og nå jobber jeg på timebasis for nærmere 200 kroner timen.

Det som er nevnt om timebetaling for webutvikling tror jeg også er ganske riktig, jeg ville ikke gått for en slik avtale med mindre firmaet er veldig seriøst. For privatpersoner og mindre firmaer tror jeg det beste er å avtale en pris i forhold til arbeidstimer, slik at man unngår konflikter angående utførte timer osv.

Husk at det også er viktig å få med at du må betale skatt for større oppdrag (der arbeidsgiveren ikke betaler deg svart - noe en seriøs arbeidsgiver ikke vil gå med på), og da synes jeg heller ikke det er noe i veien for å ønske en litt høyere lønn.

Lenke til kommentar
(der arbeidsgiveren ikke betaler deg svart - noe en seriøs arbeidsgiver ikke vil gå med på)

En arbeidsgiver kan faktisk kreditere deg som et lovlig og gyldig billag på opptil en viss sum. Veit dog ikkje kor masse, men veit at eg mottok 3000kr på den måten. Lovlig, gyldig i rekneskapet og penger i mi lomme.

Lenke til kommentar
Hvor mye tar dere "hobbydesignere" og pro-folk for slike oppdrag? Jeg tenker på et enkelt og fint design, med god (php)-koding bak. Evt bare php-koding. La oss si at dere skulle legge om sidene til catch.no.

Firmaer har vanligvis en minimumspris som kan variere mellom 10.000,- til 30.000,-. Da blir det vanligvis brukt allerede ferdige løsninger (CMS).

Mange firmaer bruker også timespris, det kan variere, men mellom 500,- og 1000,- er nok standard.

Hvis vi snakker om CMS fra scratch så kommer man fort oppi 100.000,- klassen. Custom CMS blir ikke så ofte brukt (tid er penger).

"Hobbydesignere" priser seg vanligvis veldig lavt (etter min mening alt for lavt).

Lenke til kommentar

Men tjener man over 50.000 i året må man betale moms på tjenestene du leverer...

Vi begynner forøvring somregel på 5000-7000,- for en statisk side med design,men somregel ser vi ann kunden - Er det en komersiell side tar vi såklart mer enn for en organisasjon..En side med rene inntekter av siden er verdt mer enn en som bare er der for å informere og kanskje kan gi en kunde eller to..

Lenke til kommentar

Vel det er dumt å lage ett nytt tråd, jeg har en spørsmål angående pris:

Skal lage ett Web-Shop og det skal være med:

- Kort betaling (Visa eller MasterCard) (Får av en firma 3000kr registrering og så blir det 3 kr per bestilling).

- Og alt andre funksjoner som en web-shop har, handlekurv, registrering, visning av produkter osv.

Hva er en normal pris får det?

Lenke til kommentar
(der arbeidsgiveren ikke betaler deg svart - noe en seriøs arbeidsgiver ikke vil gå med på)

En arbeidsgiver kan faktisk kreditere deg som et lovlig og gyldig billag på opptil en viss sum. Veit dog ikkje kor masse, men veit at eg mottok 3000kr på den måten. Lovlig, gyldig i rekneskapet og penger i mi lomme.

Sitér sammenhengen også når du først siterer da, Arve! :p

Husk at det også er viktig å få med at du må betale skatt for større oppdrag (...)

Jeg vet også at man kan få småsummer skattefritt, og at dersom man har frikort så kan man få inntil kr. 30 000 i året i lønn uten å betale skatt for det. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...