Gå til innhold

Bygget Pc. Windows98 låser seg v installasjon


Prosessoren

Anbefalte innlegg

Har nettop bygget en ferdig pc, hvor alt serut som å virke som det skal.

Har Har oprettet partisjon og formatert den nye Harddisken, og har brukt en win98 oppstartsdiskett med støtte for cd rom, for å så starte installasjons programmet til windowns 98 i dos. (Slik jeg har gjort de andre gangene jeg har bygget pc)

 

Problemet skjer imidlertid etter at windows er instalttert, og maskien skal starte på nytt igjen. Maskien starter, og windows logoen kommer opp hvo det står "klargjør oppstart av windows for første gang"

 

Men her låser pcen seg, og ingenting skjer, skjermbldet blir bare værende. Dette skjer også dersom jeg nå slår den av og skal starte den på nytt...

 

Hva kan være problemet ? Har bygget sikkert 10 pcer, og gjort samme installasjonsprosedyre / Installasjonscder osv på alle, men dette har aldri skjedd før...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er hovedkortet:

 

EPoX EP-8NPAJ, nForce4-4x, Socket-754

ATX, SATA/ATA, GbLAN, Lyd, PCI-Ex16

 

Med tilhørende AMD Semron 2800 + prosessor

 

Takker for svar!!!

 

Fant Følgenede på denne siden:

http://www.epox.com.tw/eng/products_content.php?ps=352

 

Hvor det står nederst på siden:

OS Supported: Windows 2K/XP(32/64bit)/Server2003(32/64bit)

 

Betyr dette at HK'et ikke støtter win98 ?

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar

Det står ingenting på nettsida eller i manualen om at hovedkortet ikke støtter Windows 98 (noe som kunne vært sannsynlig). Dessuten finnes det drivere for Windows 95 (!) tilgjengelig...

 

Fant Følgenede på denne siden:

http://www.epox.com.tw/eng/products_content.php?ps=352

 

Hvor det står nederst på siden:

OS Supported: Windows 2K/XP(32/64bit)/Server2003(32/64bit)

 

Betyr dette at HK'et ikke støtter win98 ?

 

Edit: Mange svar før meg, ja. Brukte vel for lang tid på å leite gjennom manualen. Ser også at du fant den info'n på en annen side enn den jeg fant manualen på.

 

Vel ! Du installerer XP(first boot i bios) og viser frem 98 når du får spm om det...

 

Ja, sånn gjorde i hvert fall jeg det den gang jeg skulle installere Windows 2000 Oppgradering. Under installasjonen fikk jeg beskjed om å sette inn CD'en med Windows 98.

 

 

Har prøvd å boote fra xp cden, men funker ikke, for tror ikke det er en boot cd,

Enten har du ikke satt BIOS til å boote fra CD-ROM eller så er ikke CD'en original. Du kan bruke boot-disketter hvis du har diskett-stasjon. Hvis ikke må du gjøre den bootbar.

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...