JOB Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 På minnekortet (Memory Stick Duo Pro) står det 512Mb, og det samme i står det på telefonstatus. Men når jeg åpner "Diskbehandling" (Datamaskinbehandling/Manage) i Windows XP får jeg opp den flyttbare disken med én aktiv partisjon på 486MB, samt én utildelt på 465 MB. Er dette egentlig et 1024-kort? (Jeg får ikke partisjonert denne plassen direkte.) Er det uproblematisk å formatere hele kortet med Windows XP for å sjekket dette? Lenke til kommentar
JOB Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Altså, når jeg åpner egenskaper for den "synlige" disken kommer det første bilde opp som viser totalt 468MB, mens egenskaper for den "upartisjonerte" plassen vises det at det har kapasitet på 933 MB..? Endret 29. august 2005 av JOB Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) det står KAPASITET 483 MB da......det er det du har Endret 29. august 2005 av Mobilguiden666 Lenke til kommentar
JOB Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) På bildet over til høyre (som gjelder egenskaper for hele stick-en) står det kapasitet 933 MB, ledig plass 465 MB, og kapasitet på I: 486 MB (som altså kun er det som er partisjonert på stick-en). Legger her også med bildet jeg får opp i datamskinbehandling/manage: Endret 29. august 2005 av JOB Lenke til kommentar
MrHappy Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Er det ikke bare å formatere den og se hva som skjer?? Lenke til kommentar
JOB Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Som sagt får jeg ikke partisjonert kun det området som ser ut som det er upartisjonert, så det jeg lurer på er om det er uproblematisk å formatere hele stick-en på nytt med Windows XP, eller vil kanskje mobilen da ikke kjenne igjen stick-en? (Har ikke lyst til å herpe dette kortet sånn med én gang ) Lenke til kommentar
MrHappy Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Som sagt får jeg ikke partisjonert kun det området som ser ut som det er upartisjonert, så det jeg lurer på er om det er uproblematisk å formatere hele stick-en på nytt med Windows XP, eller vil kanskje mobilen da ikke kjenne igjen stick-en? (Har ikke lyst til å herpe dette kortet sånn med én gang ) Jeg formaterte mitt 1gig kort fra sandisk på via pcen min... funka som bare det Også formaterte jeg den i tlf etterpå.. så ble alle standard mappene laget på minnekortet igjen.... Lenke til kommentar
JOB Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Er det ingen andre som får opp det samme som meg? MrHappy: Hva står det i egenskapene for 1Gb-sticken din (Altså ikke egenskaper for "driv-en"? (Kanskje 512Mb-sticken bare er en "strippa" 1024-stick...) Lenke til kommentar
MrHappy Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Er det ingen andre som får opp det samme som meg?MrHappy: Hva står det i egenskapene for 1Gb-sticken din (Altså ikke egenskaper for "driv-en"? (Kanskje 512Mb-sticken bare er en "strippa" 1024-stick...) Hei se bilde Lenke til kommentar
JOB Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Kan du poste bildet du får når du åpner "Windows Explorer", høreklikker på "Min datamaskin" og velger "Behandle", og så velger "Diskbehandling"? (Altså det bildet jeg postet sist.) Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Altså kan du ikke prøve å legge inn sanger til 1gb? da vil du fort finne ut om det er 512 eller 1000 kort du har Lenke til kommentar
JOB Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Altså kan du ikke prøve å legge inn sanger til 1gb? da vil du fort finne ut om det er 512 eller 1000 kort du har Windows ser bare, og kan bare bruke det som er partisjonert, dvs. ca. én halv gig. Spørsmålet er om andre ser dobbelt av oppgitt størrelse i "diskbehandling" som meg? (Jeg kunne som sagt formatert stick-en, og sett om jeg da kunne laget en dobbelt så stor partisjon, men jeg er også litt nyskjerrig på om andre får opp det samme som meg.) Endret 30. august 2005 av JOB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå