NorLord Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Morgen Fan duty cycle er aldri over 4.45%,viser det samme i riva tuner og i ati tray tools. Selv etter en time eller så med FarCry så viser den 4.45% (fan duty cycle). Har lagt øret intil under spilling/belastning og viften spinner ikke opp. Eneste gangen viften på skjermkorter spinner opp er under oppstart av pc og da i 2-3 sek.Original kjøler/vifte som sitter på kortet. Load temp på gpu - 80 grader,idle 45-46 grader. Kan stille viftehastighet manuelt i ati tray tools men den skal jo justeres automatisk ? Noen forslag ? /jan Endret 29. august 2005 av NorLord Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Hvis kortet utgått på garanti, kjøp ny kjøler med vifte på. Ellers krev ny via garantien. Endret 29. august 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Hvis kortet utgått på garanti, kjøp ny kjøler med vifte på. Ellers krev ny via garantien. Morgen Kortet er 3 uker gammelt så er det noe feil så dekker garanti.Drawback er at jeg blir uten skjermkort i 0-3 uker eller hvor lang tid de måtte bruke på det.... Satt og lurte på om det var noe jeg gjorde feil,instillinger i bios for eks.? /jan Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Det er ingen bios innspillinger for skjermkort foruten om det skal starte først i PCI-E/AGP, eller PCI. Samt hvor mye ram som skal utnyttes av systemet. Du har nok vært uheldig å fått ett mandags kort. EDIT: Er du ekstremt heldig, og er god kunde hos de du kjøpte fra, så sender de kanskje erstattningen først, eller ett kort du kan låne så lenge. Det skader i hvertfall ikke å spørre. Men for alldel ikke kjør for lenge med kortet uten vifte. Sett gjerne en bordvifte å blås på den. Du kan ødelegge mer. Endret 29. august 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Hei Er relativt god kunde der så verdt ett forsøk :)Kostet meg god og vel 20k den her så hadde jo satt pris på at alt fungerte 100% Bruker ati tray tool nå,40 grader 20%,50 grader 35%,60 grader 70% osv.Viften girer opp og fungerer. Men som sagt det skal ikke være nødvendig å gjøre det på den her måten. Sendt mail til support på komplett så vi får se om de har noen gode forslag hvis ikke så er det bare å krype til korset og returnere kortet. ps: viften fungerer,bare så det ikke blir noen misforståelser her men går på minimum uansett belastning. Takk for hjelpen så langt AndersT2 /jan Endret 29. august 2005 av NorLord Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg har et AGP X850XTPE, vifta går veldig sakte når maskinen er starta opp, men suser som juling ca 5 sekunder under oppstarten.. Regner med det skal være slik jeg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå