Gå til innhold

Bytter ut min 3200+ til 4000+?

Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte ut min AMD 3200+ prossesor, jeg har fått en kompis til å kjøpe denne til en god pris. :)

Men det jeg lurer på er hvilken ny prossesor jeg skal kjøpe. Har AMD socket 939

Har hatt lyst på 4000+, men leste nå nettopp at denne er litt stiv i pris i forhold til ytelse. Så jeg lurer egentlig på hva deres mening er? Og har ikke så lyst å betale over 7000,- for et FXkort heller... Hva med disse dobbelkjerneprossesorene(eller hva det nå heter)?

:blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm, det har seg slik at pc'en ikke blir brukt til annet en spilling. men da må jeg lære litt om overklokking... men det er jo ikke en umuliget.

det vil jeg anbefale på det sterkeste, les litt rundt på forumet så får du god info om klokking...

Lenke til kommentar

eller FX57 hvis du har 9000kroner å svi av... hehe...

Men studer den tabellen i linken osm ble nevnt...

Så får du legge lista etter den tipper jeg...

jeg hadde tatt en 3800+ eller 4000+ san diego...

ser rundt 2900kr for 3800+, denne kjører jo på 2,4GHz originalt å skal være veldig go å klokke....

Å som nevnt, 939kort er laget for klokking, bokstavelig talt, alle intillinger er der, med bruksanvisning på hvordan fra produsenten... (vet ikke på de første som kom.?)

Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 30/08/2005 : 04:04

Pinelig enkelt? For emg som er helt fersk så høres det skummelt ut. Redd for å ødelegge... 

Skjønner det, og aner man ingenting om det, virker det sikkert mer kompelisert enn det er også. Men om du bare vil klokke for og spare litt kr, og ikke skal over på det mer ekstreme, er det ikke spesielt vanskelig eller skummelt. På mine Asus hk er det jo fakstisk mulig og klokke med et tastetrykk, automatisk klokking. Jeg anbefaler og gå litt grundigere til verks enn akkurat det, men som et eksempel.

Dette er omtrent det samme som å kjøre bil, man kan helt fint kjøre bil uten og forstå hvordan bilen virker hvis du skjønner... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...