Backbone Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 hva kan jeg gjøre for å ordne dette? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Hei Det er tre ting som må til ( forenklet ): kompresjon, bensin og tenning. Kompresjon mister du om det er slitasje i sylinder feks. Enkelt å teste. Trimming av motor er poppulært men gir økt slitasje og økt mulighet tap av kompresjon. Bensin / luft forhold stilles på forgasser. Sjekk at den ikke er stilt til for mager eller feit blanding. Tenningstidspunkt må også være rett. Ser i din andre post om tennplugger, så ville jeg ha dobbeltsjekket om du bruker riktige plugger. Ikke bare samme som sto fra før. Endret 29. august 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) vet at man trenger disse tre, og har kontrollert stempelringer, pluggledning og har justert forgasser når jeg har start på den, slik at den gikk perfekt. Har God erfaring med å bruke NGK BPR7HS, men vet jo ikke om dette er rett. Kan si jeg har mekke en del på min yamaha dt, men har aldir hatt så mye problemer på den som nå. disse startproblemene har nettopp kommet, og jeg har hatt trim på den i ca 2 år snart. Stempelringer har vært byttet, toppen har vært planet, økt dysestr i forgasser + justert, rengjort forgasserbunn. fatter ikke hva det kan være... Endret 29. august 2005 av Backbone Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Min Yamaha DT 50 1988 SPISER praktisk talt tennplugger. Har God erfaring med å bruke NGK BPR7HS, men vet jo ikke om dette er rett. Hva er det du egentlig mener ? Tenningstidspunktet må også være rett, har du kontrollert dette ? Vet du når tenningstidspunktet er på mopeden din ? Det er noe i bakhodet mitt som sier 17 grader FØDP. Siden din motor er trimmet må du kansje ha litt tidligere tenning. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Mener at jeg ofte må skifte tennplugg, og at den er tungstartet vet ikke hvordan jeg justerer tenningen på denne mopeden. Går ikke an å vri tennskiven. Endret 29. august 2005 av Backbone Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Da har du noe vesentlig å lære. Jeg vil annbefale deg enten å oppsøke noen som kan lære deg det, eller lese deg til kunnskap. Skaff deg håndbøker, brukerhåndbok eller det du kan få tak i. Høyre / venstre skruing kan mange klare, feilsøking og feilretting krever litt mer. Kontakt importør/ forhandler, verksted ... og be om hjelp. Nå skal ikke jeg si at om du får stilt tenninga rett, så blir den lettere å starte, men da vet du at det ikke er fordi tenninga er feil. Lykke til Lenke til kommentar
griped Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Men hører at du er nokså flink med Yamaha dt har en selv og men det er en skrue på forgasseren der du regulerer blandigen, min dt er litt tungstartet har bare en trimforgasserpå den men hvis jeg skrur den skruen helt inn hvet du hvor mange runder den skal ut igjen? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Men hører at du er nokså flink med Yamaha dt har en selv og men det er en skrue på forgasseren der du regulerer blandigen, min dt er litt tungstartet har bare en trimforgasserpå den men hvis jeg skrur den skruen helt inn hvet du hvor mange runder den skal ut igjen? 5809090[/snapback] Prøv med ett og et halvt tørn ut. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hvis du har på en trimmer, og powerfilter, skal den helt inn, og kanske 180grader UT. Riktig blanding er da den går høyest på tomgang.. Kjør den varm før du gjør dette. Og hvis den er tungstarta, veldig tungstarta, så kan det være at det er kaldt, og at du har for liten dyse. En dyse er den som regulerer hvor mye bensin maskin din skal ha. Sikker på at du ikke har varmskjært den ? Lenke til kommentar
griped Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Varmeskjært den? så motoren har brent seg neinei det er ikke d når jeg har kicket litt så starter den men ofte dauer den igjen Lenke til kommentar
stalin Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 bytt det elektriske det kan være gangske slitt det er jo yamaha vi snakkker om. det enkle er ofte det beste, bytt motor eller bytt moped til honda mt5 Lenke til kommentar
Dan-Are Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg har akkurat det samme problemet :/ først så byttet jeg tennplugg, så gikk den bra som bare det. Men nå vil den nesten ikke starte, og den går litt sånn som den vill. Noenganger kan den stå på tomgang lenge, andre ganger ikke Jeg mistenker at det er noe rusk i forgasseren, men det er skrudd inn noen spesial skruer. Så jeg må sende den inn på et verksted -.- De er ikke lite frekke XD Lenke til kommentar
Eikey Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 har du prøvd me startgass? Hvis du har sjekket det meste vet jeg ikke... Viss du ruser den i fri før du stopper den legger det seg bensin inn med stempelet å alt, så det kan være lettere neste gang. Lykke til ja Lenke til kommentar
WackenSS Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Noen grunnleggende ting først: Hvordan oppstod dette problemet. Kom det plutselig eller er det noe du har opplevd gradvis? Tror nok ikke du er langt unna med 7 pluggen så lenge det er riktig elektrode/gjenge-lengde. Tenningsanlegg er ganske så vedlikeholdsfritt på nyere dt (les: fra stifte-tenningen ble borte) Hvilket trimsett har du på den? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 dato som jeg sa her. denne tråden er fra 2005 tviler på at trådstarter har problemet fortsatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå