a_f Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Jeg ble veldig skuffet over fargegjengivelsen til aceren... Hadde ikke lagt merke til det først. Trodde at dev var slik pga at jeg brukte den kun med batteri (strømsparing osv...) Men så en gang koblet jeg den hjemme til Dell skjermen min og Aceren kjørte på AC strøm. Hadde samme skjermbildet på begge skjermer (klonet skrivebord). Fargene var mye blekkere på acer... Virket som om kontrasten og gamma var stilte ned(noe de ikke var). Fikk samme resultat da jeg sammenlignet acer med FS Amilo L7300, som kostet godt under halvparten av det acer gjør... Det andre negative med Acer er lydkortet. Den er for svak. Den gir så lite strøm på Line-out og Mic-in ingangene, at det var nesten umulig å bruke dette hodesettet til Skype. Bortsett fra det, så er det ikke noe mere å klage på. Men jeg synes at det er for dårlig av en bærbar pc til over 13 000. Endret 24. oktober 2005 av a_f Lenke til kommentar
Paragrafrytteren Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Måtte sende Aceren i retur pga skjermen. Så nå er letingen igang på nytt... Er det noen som vet hva er forskjellem mellom Asus S5A og ASUS M5A? 5049299[/snapback] Hei, den største forskjellen er at M5A har innebygd optisk drev og en litt annen touchpad. Jeg fikk min M5A for en uke siden og er kjempefornøyd så langt, men det skal sies at jeg ikke har brukt den så mye. Batterilevetiden med standardbatteriet er ikke spesielt bra, under 2h, men det følger med et ekstrabatteri med dobbel kapasitet som jeg ikke har fått testet ennå. Har ikke funnet noen døde pixler heller. Maskinen virker solid til tross for størrelsen, og det eneste minuset ved siden av batteritiden er at jeg synes harddisken bråker litt mye. Endret 24. oktober 2005 av Paragrafrytteren Lenke til kommentar
a_f Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Takker for info, Paragrafrytteren! Er bildekvaliteten bra? Hvordan fungerer trådløs netverkskort? Klarer lydkortet å drive en vanlig headsett? Og hvordan er RAM konfigurasjonen? 2x256, hvor av den ene brikken loddet fast? Lenke til kommentar
TorAtle Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Jeg kjøpte en Asus S5A for min søster for et par uker siden...etter iherdig leting etter hva jeg antok ville være en passende laptop for henne. S5A er veldig lekker, støysvak (med 1.7P-M), klarer å kjøre Sims2 (men ikke stort mer av spill). Innebygget høyttaler er en vits. Skjermen, en 12" i 4:3 format (som jeg foretrekker til PC'er), er ikke siste generasjon tror jeg. Ligner veldig på den som sitter i min HP 4010 (som nå virker klumpete og tung etter møtet med S5A). Ikke spesielt bra kontrast og heller ikke bra innsynsvinkel. Dette er ikke så merkbart ved bruk av kontorapplikasjoner eller surfing. Fikk ikke testet batterikapasitet før jeg leverte den fra meg. Vil man ha det minste av det minste - stikk bort til Zepto og sjekk ut SL120. Den var skikkelig liten og lett, men samme skjerm som Asus'n. Når jeg var der så jeg også på en mellomløsning. Husker ikke hva den heter men det er en 14" widescreen-sak som veier rundt 2.2kg. Whitebox selger en tilsvarende under et annet navn. Designmessig synes jeg den var en tragedie, og 2.2kg er for tungt. Skjønner egentlig heller ikke at det skal være nødvendig å drasse rundt på en DVD-spiller hele tiden. Ellers selger Elkjøp en 13.3" sak fra Packard Bell, vet ingenting om den annet enn at den har XG2 "skjermkort" som ikke engang duger til Sims2 (så dermed utelukket for min søster :-)). Det var et par strøtanker. Endret 25. oktober 2005 av TorAtle Lenke til kommentar
a_f Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Hvordan er RAM konfigurasjonen på Asus S5A? 2x256, hvor av den ene brikken loddet fast? Synes at Zepto sine pc'er gir mindre for penger enn Asus sine.... Og når det gjelder bærbare med 14'' skjerm, så er det Acer 3212 som foreløpig står øverst på lista mi.... Lenke til kommentar
a_f Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Synes at acer c202 virker spennende, men den har ikke bekreftet levering på noen av nettbutikker Men blir ikke skjermen fortere ødelagt ved bruk av pennen? Lenke til kommentar
Paragrafrytteren Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Takker for info, Paragrafrytteren! Er bildekvaliteten bra? Hvordan fungerer trådløs netverkskort? Klarer lydkortet å drive en vanlig headsett? Og hvordan er RAM konfigurasjonen? 2x256, hvor av den ene brikken loddet fast? 5055784[/snapback] Korrekt angående RAM, har ikke testet lydkortet, men WLAN fungerer utmerket. Jeg er veldig fornøyd med skjermen, men det blir jo veldig subjektivt. Liker tastaturet veldig godt, maskinen er nesten kjemisk fri for disse "nyttige" ekstratastene andre produsenter på liv og død skal presse inn. Den eneste bryteren ved siden av Power er for Power4Gear, ASUS strømspareprogram. Dette kan også styres fra Windows, så jeg hadde heller sett at denne bryteren slo WLAN av og på. Det er desverree ingen dedikert WLAN-bryter, man må bruke Fn-tasten pluss en av talltastene. Litt plundrete spør du meg. En litt pussig ting jeg oppdaget i går var at harddisken var FAT32, men den konverterte jeg enkelt til NTFS. Man får desverre bare med disse idiotiske recovery-CD'ene, ikke vanlige Windows OEM plater (Eller går det an å kjøre en clean install av XP Pro fra recovery-CD'ene?) Endret 26. oktober 2005 av Paragrafrytteren Lenke til kommentar
a_f Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Synd det med Ram Ville vært mye bedre hvis en 512 brikke var loddet fast. Eller at det gikk an å bytte dem begge.... Skal vel bestille pc på mandag-tirsdag...Bare at jeg ikke vet hvilken Lenke til kommentar
Paragrafrytteren Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Har nå testet lydutgangen, og den hadde ingen problemer med å drive et stort headset. Enig i at den begrensede RAM'en er en ulempe, maskinen bruker de noe ukurrante micro SO-DIMM brikkene, som foreløbig ikke finnes i mer enn 512MB, så da er man begrenset til 768MB. Harddisken er som sagt den eneste egentlige skuffelsen, støyer litt, og er spinner bare på 4200 rpm. Er litt spent på om jeg vil kunne kjøre Vista på den pga innebygd grafikk (GMA900), tipper at Aero grensesnittet kan brukes men ikke Aero Glass. Men jeg kommer nok til å prøve uansett når den tid kommer. Endret 30. oktober 2005 av Paragrafrytteren Lenke til kommentar
a_f Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Det er ubekreftet dato for Asus S5A hos alle netbutikker. Kan ikke vente noe særlig mer. Skal høre imorgen om Clevo M520 hos Pyton... Hvis det blir lang venting der og, så blir jeg vel uten pc en stund til Lenke til kommentar
a_f Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Noen som har erfaring med Fujitsu Siemens Lifebook S7020 Supreme? Lenke til kommentar
Jack_is_back Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hei!Trenger litt hjelp til valg av en bærbar til skole.... Har ca 9500 å bruke. Pc skal ikke spilles på. Foreløpig er det disse 3 som jeg vurderer: Tundra 1551 Tundra 1557 og en Elitegroup G220180. 1557 har mye bedre skjermkort og større HD, mens 1551 og den fra elitegroupe er mindre i størrelsen. Klarer ikke helt å bestemme meg... 4752255[/snapback] '' Hva med en LG LW20...12" WXGA på ca.2 kg,kr.12.495 hos Siba...sitter og skriver med denne på fanget nå.....vannvittig behaglig laptop ,anbefales på det sterkeste :-)) Lenke til kommentar
a_f Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Hei!Trenger litt hjelp til valg av en bærbar til skole.... Har ca 9500 å bruke. Pc skal ikke spilles på. Foreløpig er det disse 3 som jeg vurderer: Tundra 1551 Tundra 1557 og en Elitegroup G220180. 1557 har mye bedre skjermkort og større HD, mens 1551 og den fra elitegroupe er mindre i størrelsen. Klarer ikke helt å bestemme meg... 4752255[/snapback] '' Hva med en LG LW20...12" WXGA på ca.2 kg,kr.12.495 hos Siba...sitter og skriver med denne på fanget nå.....vannvittig behaglig laptop ,anbefales på det sterkeste :-)) 5141000[/snapback] Fant ikke denne på Siba sine sider.... Men skal ta en tur dit imorgen for å sjekke... Lenke til kommentar
ohn Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Hva med en LG LW20...12" WXGA på ca.2 kg,kr.12.495 hos Siba...sitter og skriver med denne på fanget nå.....vannvittig behaglig laptop ,anbefales på det sterkeste :-)) 5141000[/snapback] Fant ikke denne på Siba sine sider.... Men skal ta en tur dit imorgen for å sjekke... 5141112[/snapback] Får man kjøpt LG LW20 i alle Sibas butikker? Hvilken konfigurasjon er det som koster 12495,-? Høres ut som en god pris. Lenke til kommentar
a_f Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Så på denne LG pc idag.... Så egentlig helt ok ut, men desverre så var det en celeron prosessor i den Endret 12. november 2005 av a_f Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå