Gå til innhold

ultraportable til studier

a_f

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har egentlig bestilt en Acer Travelmate 3002WTMI. Den har større oppløsning på skjermen, større HD enn Asus S5. Bluetooth har den og. Men det e litt uklart om når når den blir sendt. Da jeg bestilte den fra Dafix, sto der at de hadde flere enn 5 av den på lager, men rett etter bestillingen sto det plutselig at den er i bestilling. Har bestilt den igår i tre tiden. Hvis den ikke blir sendt til meg i løpet av dagen, og hvis det blir like lang venting som i andre butikker(til 21.09) så vurderer jeg å avbestille den, for å bestille Asus sin....

Endret av a_f
Lenke til kommentar
a_f: Gidder du å komme med en brukertest av din nye ultraportable her på forumet når du har fått den, uansett om det blir en Acer Travelmate 3002WTMi (vurderer denne selv) eller noe annet? -Takk :)

Kan prøve i hvert fall prøve ;) Må først få den. Har gjort bestillingen den 6. september, og den var på lager da. Men av en eller annen grunn ble den ikke sendt enda. Skal ringe og purre litt imorgen.

Har også vurdert Mac. Var ikke sikkert hvordan Mac OS fungerer sammen med Pocket PC... og så er Mac'en litt tung...

Lenke til kommentar

Du får som regel det du betaler for. Men jeg har lett etter akkurat det samme som deg en stund nå, jeg har også vurdert Asus, Powerbook og den del andre alternativer. Men når det kommer til vekt og portabilitet så er Dell Latitude X1 Uslåelig.. den veier litt i overkant av 1 kilo !

Lenke til kommentar
Acer veier da ca 250g mere enn dell X1. Kan bli litt vanskelig å føle forskjell der :) Men så har acer 80GB HD, og en extra batteri....

ja den har også litt kraftigere prosessor, noe som kan være både pluss og minus.. De fleste ser dette som et pluss. jeg trenger som sagt en ultraportabel som har lang levetid på batteri. Jeg trenger da en maskin som har en "Ultra Low Voltage" CPU. Acer maskinen har en cpu som dessverre bruker en del mer strøm. men har du tilgang til strømuttak og eventuelt ekstra batteri så ser jeg ikke noe galt i å gå for en Acer.. Skal den brukes på steder det er vanskelig å finne strømuttak og vekt er et problem så vil jeg anbefale Dell X1.

Lenke til kommentar

Denne koster vel en god del mer enn 9500,- men fin er den:

http://www.siliconpopculture.com/comments/120_0_1_0_C/

Hvis jeg skal til England en tur så vurdere jeg å ta med en slik:

http://www.morgancomputers.com/shop/detail...&SubCategoryID=

Hvis man får refundert momsen og tar den med til Norge selv (uten moms..)

så er den billig, selv om det burde vært internt trådløst kort.

Vet det finnes til den modellen så kanskje man kan få kjøpt det

en annen plass.

lqpl

Lenke til kommentar

Har fått Acer TM3002 idag. Foreløpig ganske fornøyd. Det som er litt negativ er at jeg fant en død pixel :( Har ikke så god tid idag, så det blir lite pc-fikling. Kan komme senere med en liten oppsumering av mine erfaringer med denne pc, hvis ønsket.

Trenger fortsatt anbefalinger til bæreveske/rygsekk til den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

a_f: Hvilke problemer med skjermen (utover 1 død pixel) fikk deg til å returnere Acer TravelMate 3002 WTMi-maskinen? Hvilke andre årsaker (negative ting) ved maskinen gjør at du nå ser deg om etter en ny Asus-maskin i stedet for å få ny/reparert Acer? Jeg vurderer fortsatt en Acer TravelMate 3002-maskin, og er interessert i alle brukererfaringer jeg kan få (-: Lykke til med jakten på en ny ultraportabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...