Gå til innhold

Er du John Woo-fan?


Gjest Slettet+9817234daf

Er du John Woo-fan?  

113 stemmer

  1. 1. Er du John Woo-fan?

    • Ja, han er en stor regissør
      44
    • Nei, han er oppskrytt
      35
    • Har ikke sett noe av ham
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjerne også A Better Tomorrow 2, Once A Thief og Bullet in the Head.

 

 

Mine fem øre (ble lange fem øre.)

 

Edit: Njål amen, kunne jo neste ha nevdt Corey Yuen også :)

Bare vær sikker på at det er Hong Kong-filmen Once a Thief/Zong heng si hai (1991), og ikke den grausame TV-serien (John Woo's) Once a Thief (1997-98), sistnevnte har Woo fint lite å gjøre med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

John Woo er slurvete. Det finnes ikke et fnugg av stil over filmene hans.

 

Kan gjerne utdype det litt for meg...

Jeg får hele tiden inntrykk av at scenene hans er lite gjennomtenkt og i tillegg er de gjennomsyret av allverdens klisjèer. Jeg ser for meg at han skyter en scene med flere kameraer og kryssklipper etter magefølelse senere.

Lenke til kommentar

Jeg synes John Woo er en av de bedre actionregissørene i dag. Da Face/Off kom i '97 var jeg bare 14, men fikk overtalt muttern til å kjøpe den på VHS, og det er jeg glad for den dag i dag :) Synes den er en av de bedre action fra Hollywood på nitti-tallet.

 

Realisme er ikke det første jeg ser etter i actionfilmer i alle fall, så det er ikke et argument for min del i alle fall. Actionfilmer er etter min mening ikke noe annet enn billig underholdning, filmer som ikke prøver å formidle noe til seerne, derfor stiller jeg krav til filming, effekter og om actiondelen er noe jeg liker, der Stephen Seagal ikke står høyt i kurs.

Lenke til kommentar

John Woo er slurvete. Det finnes ikke et fnugg av stil over filmene hans.

 

Kan gjerne utdype det litt for meg...

Jeg får hele tiden inntrykk av at scenene hans er lite gjennomtenkt og i tillegg er de gjennomsyret av allverdens klisjèer. Jeg ser for meg at han skyter en scene med flere kameraer og kryssklipper etter magefølelse senere.

jeg tror det er det han gjør...bruker gjerne 7-8 kamera på scener andre bruker 2-3...

Lenke til kommentar

John Woo er slurvete. Det finnes ikke et fnugg av stil over filmene hans.

 

Kan gjerne utdype det litt for meg...

Jeg får hele tiden inntrykk av at scenene hans er lite gjennomtenkt og i tillegg er de gjennomsyret av allverdens klisjèer. Jeg ser for meg at han skyter en scene med flere kameraer og kryssklipper etter magefølelse senere.

jeg tror det er det han gjør...bruker gjerne 7-8 kamera på scener andre bruker 2-3...

Det stemmer det MrLee, han bruker opp mot 7-8 kameraer på mye av det han gjør for å dekke mest mulig.

 

wh1te, jeg vil vel neste gå så langt å si mannen fant opp disse "klisjeene" som du snakker om. Hvis du klarer å finne filmer som John Woo har tatt disse "klisjeene" fra så blir jeg imponert. Så da er det vel alle andre som har tatt etter han som bruker klisjèer?.

Lite gjennomtenkt, I think not... Er det noe film gutta i Hong Kong hadde nok av så var det tid, jeg vet at visse scener har det blitt brukt godt over 3 uker på å filme. Det er vel neste det hollywood bruker på sine filmer om dagen (liten overdrivelse kanskje, de bruker vel stort sett 6-8 uker på en film). Det er vel langt under halvparten av tiden som noen av disse lite gjennomtenkte filmene til John Woo og mange andre Hong Kong filmmakere bruker.

 

Jeg ser for meg at han skyter en scene med flere kameraer og kryssklipper etter magefølelse senere.

 

Dette er det vel veldig mange av hollywoods store gutter på action gutter gjør nå for tiden. Tony Scott og Michael Bay for å ta noen eksempler. Og disse har kommet med et par fete action filmer de siste 10 årene...

Lenke til kommentar

alle nevner amerikanske filmer...

 

sjekk heller ut:

The Killer

A Better Tomorrow

Once a Thief

Hard-Boiled

 

og se hvordan han var før hollywood ødela hele stilen hans (sikkert p.g.a. mer begrensninger, mindre frihet o.l...ikke vet jeg, men filmene har gått gradvis nedover siden han forlot HK..)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg ser for meg at han skyter en scene med flere kameraer og kryssklipper etter magefølelse senere.

 

Dette er det vel veldig mange av hollywoods store gutter på action gutter gjør nå for tiden. Tony Scott og Michael Bay for å ta noen eksempler. Og disse har kommet med et par fete action filmer de siste 10 årene...

Tony Scott og Michael Bay rigger gjerne opp mange kameraer for å slippe å skyte scener a là angrepet på Pearl Harbor flere ganger. De gjør det for å spare tid og penger, og kun fordi de sprenger ting som helst ikke skal sprenges mer enn en gang.

 

Er det noe film gutta i Hong Kong hadde nok av så var det tid, jeg vet at visse scener har det blitt brukt godt over 3 uker på å filme. Det er vel neste det hollywood bruker på sine filmer om dagen (liten overdrivelse kanskje, de bruker vel stort sett 6-8 uker på en film).

 

Tid? Woo har regissert (skrevet mange av dem) 34 filmer på 37 år. Det er et usannsynlig høyt antall. Kallenavnet hans er One Take Woo - sier det deg noe?

 

Hollywood bruker mer enn to måneder på en film, som regel. Er vel heller det to-tre-firedobbelte.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...