Gå til innhold

Iron Maidens nye album: Death on the Road

Deadringer

Anbefalte innlegg

I dag slapp Iron Maiden sitt nye live album "Death on the Road"

Dette albummet inneholder låter fra live turneen de har hatt det siste halvåret.

Med tanke på Iron Maidens live skils, burde dete albummet bli like bra som alle de allerede har sluppet. Om ikke bedre med tanke på alle de gamle klassikerne som er på skiva. jeg skal i allefall rushe til nærmeste musikkbutikk ved første mulighet i morgen, og kjøpe denne skiva.

info om skiva finner du på www.ironmaiden.com

noen andre som skal anskaffe den? i så fall hvilke forventninger?

dotrcd.jpg

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og nå kan dere slutte alle sammen! Har dere problemer med en tråd så bruk rapporteringsknappen, hvis ikke hold dere til topic eller hold munn. Beklager at jeg sier det så direkte, men det får være grenser for hvor mange ganger dere må få beskjed her på musikkforumet. Overlat modereringen til moderatorene, og la folk få ha sin musikksmak i fred!

Geir :)

Lenke til kommentar
Noen som har hørt gjennom det enda? Var vel i dag albumet ble sluppet?

de hadde nå dessverre ikke fått den inn hverken på free recordshop her i bygda, eller i drammen. stor skuffelse. satser på å få tak i den i morgen.

edit: leif

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Og nå kan dere slutte alle sammen! Har dere problemer med en tråd så bruk rapporteringsknappen, hvis ikke hold dere til topic eller hold munn. Beklager at jeg sier det så direkte, men det får være grenser for hvor mange ganger dere må få beskjed her på musikkforumet. Overlat modereringen til moderatorene, og la folk få ha sin musikksmak i fred!

Og da har en snill moderator tatt en storopprydning i denne tråden. Alt off topic stoff - inkludert mitt eget - er fjernet. Da kan dere holde dere til topic, det blir ikke flere påminnelser.

Edit: Leif.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
er det noen som vet om et netsted som selger nye vinyler foresten?

var en tur innom maiden.com og så at de skulle gi den ut i vinyl også.

er kult å ha!

Vet ikke om noen i norge, men jeg tror www.whatrecords.co.uk skal ha en del. :)

De har i alle fall Death On The Road double limited picture disc.

Lenke til kommentar

Alle mine innlegg om Maiden som var fullstendig On-Topic-Maiden er fjernet. (Edit: Og flere andre sine innlegg. Har ikke sagt noe om at det kun var mine) Det aksepterer jeg.

Men da må Maiden-fansen akseptere min mening. Og den er følgende:

Dette er nok et skrytealbum som kun blir gitt ut for å melke blodfansen. Jeg kommer ikke til å kjøpe det, da det i følge min mening ikke har noe i en seriøs cd-samling å gjøre. Det er min mening om denne platen, og da har jeg fått sagt det.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Alle mine innlegg om Maiden som var fullstendig On-Topic-Maiden er fjernet. Det aksepterer jeg.

Men da må Maiden-fansen akseptere min mening. Og den er følgende:

Snip....

Jeg skjønner du ønsker en grenseoppgang her, og du skal få den her. For ordens skyld: Mine kommentarer her er ikke rettet mot deg som enkeltperson, det er mange her som med fordel kan lese dette som om det var rettet mot dem. Inklusive trådstarter og et par andre deltagere i tråden. Og alle som er involvert i tilsvarende krangler i andre tråder om andre band. Men siden du deltok i tråden og "ber om" dette, skal du få tjene som eksempel.

Aller først til ditt utsagn:

Alle mine innlegg om Maiden som var fullstendig On-Topic-Maiden er fjernet.

Nei, de var ikke on topic. Jeg har dem her foran meg. Topic var "Iron Maidens nye album: Death on the Road" og sitat:

noen andre som skal anskaffe den? i så fall hvilke forventninger?

Dine innlegg var:

1. Et ubegrunnet og generelt angrep på band/stilart.

2. Et angrep på trådstarters rett til å poste innlegg om sitt favorittband her på forumet.

3. Beskyldninger om at trådstarter legger opp til at dere skal angripe ham og spørsmål om hans motiver for å gjøre det.

4. En diskusjon om hvilke live og samlealbum Maiden har gitt ut.

Ingen av disse 4 punktene er on topic. Og i tillegg er de i strid med retningelinjene for forumet. Her står det klart:

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

Du vet at du provoserer når du poster som du gjorde, og at dette erfaringsmessig og uungåelig skaper dårlig stemning. Altså er det i strid med retningslinjenes punkt 1. Det behøver jeg ikke utdype nærmere. Påstanden om at det er trådstarter som provoserte i utgangspunktet faller på sin egen urimelighet. Vi har ikke noe offisielt musikkpoliti her på forumet, ingen skal sensureres for sin musikksmak. De som føler behov for å "leke politi" tar seg rettigheter i strid med forumets regler.

Du bør også unngå åpenbare krangler. Eksempler på dette kan være å starte en tråd hvor du kun spør noe ala "Hva er best av AMD og Intel" eller "nVidia og ATi" eller andre produsenter. Finn heller frem til to spesifikke produkter av de to produsentene og spør hvilket av de to produktene som yter best. Hvis du absolutt har en trang til å spørre etter den generelt sett beste av de to produsentene, spør heller mer spesifikt som f. eks. "Hvilken av de to følgende produsentene er best på pris/ytelse?: " eller "Hvilken av de følgende produsentene har det produktet som yter best?:". Går situasjonen ut av hendene på deg kan du gjerne tilkalle en moderator

Dette punktet i nettiketten er litt dårlig fordi eksemplet er hardware spesifikt. Men det kan godt brukes i andre sammenhenger. Vi har selvsagt ikke noe forbud mot å still spørsmål om hverken AMD eller Intel, folk må gjerne poste en tråd om Intel-prossessorer selv om det finnes mange som mener de er søppel og at Intel burde vært fjernet fra markedet for sine forretningsmetoder. Punktet sier bare at man ikke skal legge opp til krangel ved å spørre hvem som er best i verden. (Eller verst. Noe som forøvrig er en yndlingsøvelse her på musikkforumet. Det er litt av årsaken til at det blir så mye bråk.)

På samme måte er det ikke fobudt å poste en tråd om Iron Maiden og deres musikk, utgivelser, konserter med mere, selv om mange av dere tydeligvis ser rødt når dere ser navnet i emnetittelen. En tråd som sier "Iron Maiden er det eneste gode bandet i verden, og følgende band er bare møkk: ..." ville derimot rammes av dette punnktet.

Men punktet er ikke bare rettet på trådstarter, men mot alle som deltar i en tråd. Det påviler de som svarer et like stort ansvar for å unngå krangling som den som starter tråden. Dette ble en "åpenbar krangel" fordi dere postet som dere gjorde. Trådstarter postet et spesifikt spørsmål, ikke en generell påstand. De som ikke føler at Iron Maiden er noe å samle på kunne enkelt og greit holdt seg unna tråden.

Jeg har oppdaget brudd på retningslinjene. Hva gjør jeg?

Det du i alle fall ikke skal gjøre er å svare i den tråden der hvor regelbruddet er. Dette vil kun gi tråden unødvendig oppmerksomhet. Og du vil selv bli regelbryter dersom du poster informasjon i tråden som ikke er i samsvar med hva den egentlig handler om. Hvis du ser et regelbrudd skal du først og fremst bruke funksjonen "Rapporter" i forumet.

Å stille spørsmål ved nødvendigheten eller motivet bak en tråd dekkes klart av dette punktet i nettiketten. Dersom dette er formålet med en post er posten altså i strid med retningslinjene. Det er ikke deres jobb å vurdere tråder men moderators, og finner dere at en tråd er upassende eller feilpostet så skal(!) dere bruke Report-knappen.

Men da må Maiden-fansen akseptere min mening.

Du forveksler "de må akseptere" og "jeg må poste". Akseptere din mening må de absolutt. Men den er vel kjent her på musikkforumet nå. Å poste som du gjorde er bare å slå inn vidåpne dører. Det bringer altså ikke noen vesentlig ny informasjon til diskusjonen, ei heller er det et vesentlig hinder for din anledning til å ytre seg om du lar være, målt opp mot retningslinjene.

Om trådstarter og eller andre driver på samme måten er saken uvedkommende. Gjør de det så rapportert dem, enkelt og greit. Her på forumet er det ikke tillatt å svare med samme mynt. Dere har alle plikt til å følge retningslinjene. Det skal ikke være nødvendig at en moderator fotfølger dere.

Igjen: Denne tiraden var ikke rettet mot Anth spesielt, men mot dere alle, inklusive trådstarter. Tenk nøye over om du er en av de som bør skjerpe seg. Kanskje er det ikke bare "alle de andre" som trenger det.

Så var det sagt. Nå håper jeg gemyttene kan roe seg litt. Jeg vil nødig måtte sensurere tråder slik jeg gjorde med denne i går. Det kan vi unngå: Når dere føler at en tråd er dum så skal dere:

1. Vurdere om den er i strid med retningslinjene. Føler dere at den er det så kan dere rapportere den, hvis ikke la den være i fred.

2. Sett på en god plate, for eksempel Tom Waits mesterverk "Alice", la forum være forum en liten time og nyt livet.

Ha en trivelig dag, alle sammen!

EDIT: Dersom noen ønsker å diskutere dette videre og/eller er rykende uenige kan de sende meg en PM. Vi tar ikke den diskusjonen her i tråden eller forumet!

EDIT2: Ble en del leifer...

Lenke til kommentar
Huff. Hadde ikke tatt imot det albumet om noen hadde kastet det etter meg. Sangene finnes i gjennomsnitt 0,5 ganger på maidens album og cover-arten kunne vært bedre laget om noen pisset et mønster i snøen og tok bilde av det.

Men jeg er Maiden-fan da :w00t:

må nesten si meg enig...Maiden er kanskje de værste live platene jeg noen gang har hørt i mitt liv...Studioplatene er mye bedre...Dessuten, mye bedre å se og høre et band live enn å høre de på cd etterpå....Live lyden blir aldri like bra som studiolyd :)

Lenke til kommentar
Maiden er kanskje de værste live platene jeg noen gang har hørt i mitt liv...Studioplatene er mye bedre...Dessuten, mye bedre å se og høre et band live enn å høre de på cd etterpå....Live lyden blir aldri like bra som studiolyd :)

syntes maidens livealbum er kjempe bra jeg. selvfølgelig ikke like bra som å være på konserten men fortsatt av god kvalitet. har foresten ikke fått kjøpt denne skiva i dag heller. sier de skal få den inn til mandagen :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...